Om ni nu målar för första gången är det väl ett utmärkt tillfälle att använda linoljefärg. Välj någon av de seriösa producenterna t.ex Ottosons eller WIBO. Ni slipper lösningsmedel (nästan?) helt och får lättstruken och dryg färg med ljusäkta pigment osv. Visserligen har moderna färger utvecklats och blivit bättre men det har linoljefärgen med. Visst finns det någon extra möjlighet att göra fel men man får ju läsa bruksanvisningen. Om färgtyp finns MÅNGA bestämda åsikter som ni kanske kommer att märka. Enkelheten i produkten och lång beprövning tycker jag talar för linoljefärg. Bland annat.