Vi ska måla vårt nybyggda hus i sommar. Det är ett 1½ plans hus på totalt 155 kvm. Vi är inne på att måla det med linoljefärg men vi har inte bestämt oss ännu. Någon som kan hjälpa oss att bestämma vilken färg vi ska ha?

'Tack på förhand=)

Gott nytt år
 
Om ni nu målar för första gången är det väl ett utmärkt tillfälle att använda linoljefärg. Välj någon av de seriösa producenterna t.ex Ottosons eller WIBO. Ni slipper lösningsmedel (nästan?) helt och får lättstruken och dryg färg med ljusäkta pigment osv. Visserligen har moderna färger utvecklats och blivit bättre men det har linoljefärgen med. Visst finns det någon extra möjlighet att göra fel men man får ju läsa bruksanvisningen. Om färgtyp finns MÅNGA bestämda åsikter som ni kanske kommer att märka. Enkelheten i produkten och lång beprövning tycker jag talar för linoljefärg. Bland annat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.