Byggahus.se

Linoleum - Reptåligt?

1. G
    Medlem · Västra götaland · 398 inlägg

Gallianoman

Medlem
    Vi har lagt in Forbos Marmoleum Klick i vårt kök, och det blev väldigt snyggt MEN nu är problemet att det verkar bli repor i det fruktansvärt lätt. Vi valde linoleum delvis för att det enligt uppgift skulle vara tåligt. Nu räcker det med aldrig så lite så blir det repor. Är det något vi har missat att göra, är det problem med just vårt golv eller är det fler som upplevt samma sak?

2. G
    Medlem · Västra götaland · 398 inlägg

Gallianoman

Medlem
    Är det ingen som har någon erfarenhet av linoleum i allmänhet och marmoleum i synnerhet... ? Även om du inte haft problem skulle det vara intressant att höra...

3. F
    Medlem · 2 862 inlägg
    En av poängerna med linoleum är att man enkelt kan fräscha upp det med golvpolish, som åtminstone till viss del fyller ut repor.

4. morsan
    Medlem · Dalarna · 2 368 inlägg

morsan

Medlem
    Forbo hänvisar till detta . Vi hade linoleumgolv tidigare och behövde jag våttorka använde jag lite vax i vattnet. ALDRIG SÅPA även om det luktar gott :)

Innan vi flyttade från huset fick vi hjälp av en golvläggare att skura av golven med maskin och sedan vaxa dem igen. De såg ut som nya.

5. F
    Medlem · Halland · 1 inlägg

fidde&tilda

Medlem
    Vi har lagt ut Forbo linolium click på en yta av ca 40 kvm, nu har vi inte flyttat in ännu och golvet skyddas nu av mjölkpapper. Vi har inte upplevt några problem ännu.
    Något som lät bra när vi köpte det var att det är självläkande och repor kan försvinna av sig själv.
    Bilder finns på www.hantverksgatan.blogg.se

så jag kan än sålänge bara säga att jag är helnöjd med golvet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.