D
Ska koppla in en dränkpump och undrar om jag ska använda lin och pasta till kopplingen?

Är det isf någon speciell pasta och lin ?

Det är g32 gänga på pumpen och till den ska jag koppla en prk 32xr32.
 
Claes Sörmland
D Derbyboy skrev:
Ska koppla in en dränkpump och undrar om jag ska använda lin och pasta till kopplingen?

Är det isf någon speciell pasta och lin ?

Det är g32 gänga på pumpen och till den ska jag koppla en prk 32xr32.
Det funkar. Lin och smörj. Jag har kört denna kvalisort:

https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...iU7_lxumTgcFrr6-er4aAi1fEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Det är inte raketvetenskap, det är rötad linfiber samt smörjet är talk (eller om det var kalkmjöl) och ren mineralolja ihopblandat till en oljelera.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.