Nån som vet ett snabbt sätt att räta ut en PEM-slang så att man blir av med "lin-minnet", ska ha den i en grävd vatten-brunn.
Men problemet är att slangen är hoprullad, därav "linminnet" (fiskare vet vad jag menar).

Naja den på ett rostfritt rör/vinkelprofil/vadsomhelstsomärrakt så håller den sig rak.

Skippa rullad PEM och gå på raka rör och skarvar.

Prototypen

problemet är att jag har en massa PEM slang över, så jag tänkte att jag skulle göra slut på den. ;)
Tack för tipset. :)

prototypen skrev:
Naja den på ett rostfritt rör/vinkelprofil/vadsomhelstsomärrakt så håller den sig rak.

Skippa rullad PEM och gå på raka rör och skarvar.

Prototypen

Funkar det med något form av avloppsrör i lite minde dimension att ha som sugrör i brunnen?

räta ut den på backen, stena fast den eller nåt, spola hett vatten genom den och låt det varma vattnet stå i slangen ett tag tills den "gett med sej", spola sen ur med kallvatten, efter det så borde slangen tappat minnet;)
har iaf fubkat för mej med penslang och med golvvärmeslang.

pellefant skrev:
räta ut den på backen, stena fast den eller nåt, spola hett vatten genom den och låt det varma vattnet stå i slangen ett tag tills den "gett med sej", spola sen ur med kallvatten, efter det så borde slangen tappat minnet;)
har iaf fubkat för mej med penslang och med golvvärmeslang.
Bah, det borde jag kunnat lista ut själv. Men man blir väl lite hemma-blind. :)
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.