Hej!
Ska lägga skifferplattor i entrén.
Har tagit bort gamla linoleummattor från 60-talet från hallgolvet men på underliggande betong sitter nu ett lager med hårt svart lim som inte följde med mattan, ytan är annars jämn. Kan väl mycket väl va asbest I detta så inte så sugen på att slipa i det.
Frågan blir då om man kan man sätta klinker direkt på dessa limresterna? Behövs någon primer? Eller måste alla limrester bort? Hur tar man bäst bort dem i så fall (saneringsfirma antar jag...)?
Ska lägga skifferplattor i entrén.
Har tagit bort gamla linoleummattor från 60-talet från hallgolvet men på underliggande betong sitter nu ett lager med hårt svart lim som inte följde med mattan, ytan är annars jämn. Kan väl mycket väl va asbest I detta så inte så sugen på att slipa i det.
Frågan blir då om man kan man sätta klinker direkt på dessa limresterna? Behövs någon primer? Eller måste alla limrester bort? Hur tar man bäst bort dem i så fall (saneringsfirma antar jag...)?
Men finns det nåt sätt att lägga klinker eller andra plattor direkt på ett sånt där elände? Nåt flytspackel som är användbart?
Tack för svar! Hört med en plattsätrare också - går inte att sätt klinker på, limmet måste bort för att fixen ska fästa bra.
Analyserat prov, det var inte asbest, jätteskönt! Så då är det bara att sätta igång och slipa!
Analyserat prov, det var inte asbest, jätteskönt! Så då är det bara att sätta igång och slipa!
Klicka här för att svara

