Nu verkar det som om jag har lite problem ;).Faner som säljs är bara 20-25 cm breda ,men mina trappsteg är 30-40 cm breda.Det här betyder att jag måste skarva så jag kommer att göra en provlimmning så få vi se hur det blir.Återkommer med mer info efter det.

NU är jag i slutskedet av trapprenoveringen...det drog ut på tiden  ;) men det var det värt.Ska iväg till färgbutiken nu för att köpa rätt olja samt för att kolla om det finns fog som går i samma nyans som oljefärgen för det blir trots noggran mätning några skavanker som man vill dölja.
Vill ni ha tips om hur man klär med fanér(alltså hur man INTE ska göra) så kan jag skriva ner det  :D samt vad för lim jag har använt osv.Bilden kan jag skicka men vet inte riktig hur man lägger in den.

Mvh Manu

manu skrev:
Bilderna blir jättestora!!!
Nix skrev:
För att gör bilderna mindre behöver man ett bildredigeringsprogram. Exempel kan vara MS Photoeditor?, Photoshop eller Irfanview.

Jag och min man har precis tagit bort vår nålfiltsmatta i trappan för att istället klä in den med hjälp av en trapprenoveringssats. Jag har dock ändrat planerna och är nu lite inne på att lägga in en gummi matta (industrigolv) där istället. Jag tror det hade varit fräckt och definitivt hållbart.
Är det någon som har gjort detta? Isåfall skulle jag gärna vilja ha bilder.

I vår furutrappa ligger det just nu plastmatta,inte speciellt snyggt precis :-)

Hos oss skall trappan målas vit sen lägger vi in en beige sisalmatta på själv trappstegen,har sett det i några inredningstidningar och det är riktigt snyggt faktiskt,blir mer ombonat på något vis. Inom 2 v så kommer mattläggaren,om någon är intresserad så kan jag lägga in några bilder så får ni se hur det blev.

Jag är jättenyfiken på att se hur det blir med sisalmatta i trappan ::) Så gärna lite bilder när det är klart.

Sisalmatta är proffsigt och dyr, men det blir kanske inte så många meter. Jag tycker det blir jobbigt att låta det gå ut över näsan och under steget, där man får skjuta fast den. men är trappan regäl så blir det säkert bra.
Jag la Pergo klick laminat i en stor svängd trappa för några år sedan, avslutade med en alu vinkel längst ut, avsedd för trapp, 40x40mm.
En nålfiltmatta är också lätt att lägga på tråkiga steg i gamla trappor, och inget av ovan åtgärder förstör trappan på något sätt.

manu skrev:
NU är jag i slutskedet av trapprenoveringen...det drog ut på tiden ;) men det var det värt.Ska iväg till färgbutiken nu för att köpa rätt olja samt för att kolla om det finns fog som går i samma nyans som oljefärgen för det blir trots noggran mätning några skavanker som man vill dölja.
Vill ni ha tips om hur man klär med fanér(alltså hur man INTE ska göra) så kan jag skriva ner det :D samt vad för lim jag har använt osv.Bilden kan jag skicka men vet inte riktig hur man lägger in den.

Mvh Manu
Ja tack, jag skulle vilja veta allt... ;)
Även vi håller på med en trapprenovering och har endast stegen kvar.
Har ju varit och nosat på din idé om fanér tidigare och är nu nyfiken. Hur gick det och hur gjorde du och hur blev det?

// Fia

Jag kämpar med att lägga in bilder men dem blir jättestora :'(.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.