Byggahus.se

Limma WetStop duk

1. H
    Medlem · västragötaland · 2 inlägg

hondavfyra

Medlem
    Hej,
    Jag gör ett nytt badrum i huset och har problem med limmningen av ångspärren mot golv. Vi använder Cascos system.

På primat flytspacklat golv har jag monterat golvbrunnsmanchett runt golvbrunnen.
    Sen har jag limmat WetStop duken med NewStart som jag strukit ut på golvet och över golvbrunnsmanchetten. Problemet är att Wetstop duken inte tycks fästa mot golvbrunnsmanchett ytan medan den mot golvet i övrigt sitter som berget.
    (Jag limmade för över tre veckor sedan)

Funderar nu på att skära bort duken precis runt golvbrunnsmanchetten och stryka AquaStop i två lager över manchetten och en bit in på duken.

Har jag gjort helt fel som använt NewStart lim istället för AquaStop lim över brunnsmanchetten?:confused:
    //Janne

2. S
    Medlem · Jönköpings · 17 inlägg

Sune Dosa

Medlem
    Jag pratade med Casco-tekniker som sa att man ska vänta ett dygn med att sätta på klämmringen,just för att det ska kunna torka.Jag kör med det nya limmet som ersatt newstart(Wetstoplim 3414),vet inte om det gör någon skillnad,har inte kommit till golvet ännu.

3. H
    Medlem · västragötaland · 2 inlägg

hondavfyra

Medlem
    Det nya limmet har jag inte hört om. Köpte mina grejet för ca 2 månader sedan.
    Jag har sparat den cirkelrunda biten som blir över när man har skurit ut för golvbrunnen. Den består av en del golvbrunnsmanscett och en del WetStop duk med NewStart-lim mellan, och inte ens där har limmet torkat.
    Jag tror att det blir så "tätt" mellan dessas två materialen att vätskan i limmet inte kan vandra ut, visst det torkar runt kanterna men sen är det tätt där och resten av den vätska som skall torka ut är instängd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.