6 967 läst ·
9 svar
7k läst
9 svar
Limma wc mot ojämnt golvskiffer i badrum?
Hej!
Istället för att skruva toalettstolen i golvet med tätskikt och elburen golvvärme skulle jag gärna limma toalettstolen med silikon mot golvet. Dels får jag inga hål i tätskiktet dels riskerar jag inte skruva i kablarna. Men eftersom vi valt ett vackert, "levande" golvskiffer
innebär det att plattorna är ojämna. Upp till ca 3 mm på stället stolen skall stå.
Vad tror ni: kommer silikon att fästa i skiffern och hur fungerar det med ojämnheten?
Istället för att skruva toalettstolen i golvet med tätskikt och elburen golvvärme skulle jag gärna limma toalettstolen med silikon mot golvet. Dels får jag inga hål i tätskiktet dels riskerar jag inte skruva i kablarna. Men eftersom vi valt ett vackert, "levande" golvskiffer
Vad tror ni: kommer silikon att fästa i skiffern och hur fungerar det med ojämnheten?
Jag monterade en wc en gång där glipan var ca 10 mm. :| Jag fick använda träkilar och vattenpass tills den stod *plant*, sen tog jag en svart tuschpenna och markerade hela wc'n runtom.
Sen bärde jag ut wc'n vände den upponer och slipade ner botten på den efter markeringen med en diamantslipskiva till vinkelslipen.
Sen var det bara att silicona fast den. Ingen glipa.
Sen bärde jag ut wc'n vände den upponer och slipade ner botten på den efter markeringen med en diamantslipskiva till vinkelslipen.
Sen var det bara att silicona fast den. Ingen glipa.
En bra idé (om det gick att få det snyggt i kanten, inte så kul om man får urslag i porslinet?)! Min största farhåga är dock att silikonet inte fäster ordentligt på skiffer.hackatall skrev:Jag monterade en wc en gång där glipan var ca 10 mm. :| Jag fick använda träkilar och vattenpass tills den stod *plant*, sen tog jag en svart tuschpenna och markerade hela wc'n runtom.
Sen var det bara att silicona fast den. Ingen glipa.![]()
Då kan du rugga upp ytan på skiffret med vinkelslipen och diamantskiva (markera vart wc´n ska stå med tusch först). Sätt fast wc med MaxiBond (ett kraftlim) skrapa bort överflödigt lim, låt torka och komplettera med Silicon runt om.
Sen så ska nog stolen klara de värsta fylleslagen!
Sen så ska nog stolen klara de värsta fylleslagen!
Klicka här för att svara