Byggahus.se
Har beställt och fått levererat med hjälp av ikeas köksplanerare en laminatbänkskiva.
Denna är försedd med hål för häll men också underlimmad diskbänk (KILSVIKEN)

Det var iaf jag, min sambo och köksplaneraren på Ikea överens om.

Men nu när vi plocka av emballaget och la på köksbänken så ser jag att vi har en vit kant och att jag tycker nu att diskhon känns mer nersänkt än underlimmad?
Någon mer som varit med om samma fenomen?

Kan man kanske inte få den underlimmad pga laminatskiva istället för stenskiva som vi valde mellan?
Dubbelkollat orderbekräftelsen där står det ”underlimmad disko”

• Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
    Skapa konto
    Skapa konto
Man kan underlimma hon i laminatskiva men då fräser man bort spånskivan ner till laminatet så det bara blir 1 mm kvar av tjockleken.
Det tror inte fabrikerna gör utan det är lite för mycket hantverk?

Det där är planlimmad ho. Det är mer jobb än underlimmat.

Underlimmad i laminat är att be om problem, så ditt antagande att det inte går är nog riktigt.
Våran underlimmade ho i laminat som nu är 22 år är lika snygg och tät som den va när den va ny. Tror att en rätt underlimmad i laminat är en bättre lösning än en planlimmad då vid en underlimmad så finns det ca 15mm laminat utan spån limmas mot plåten. Vid planlimmat blir det bara någon enstaka mm som ska försöka tätas.
Har grymt svår att se om det du har fått är planlimmat eller underlimmat på dina bilder. Kolla under om du ser hur spånskivan är bortfräst.

Våran underlimmade ho i laminat som nu är 22 år är lika snygg och tät som den va när den va ny. Tror att en rätt underlimmad i laminat är en bättre lösning än en planlimmad då vid en underlimmad så finns det ca 15mm laminat utan spån limmas mot plåten. Vid planlimmat blir det bara någon enstaka mm som ska försöka tätas.
Har grymt svår att se om det du har fått är planlimmat eller underlimmat på dina bilder. Kolla under om du ser hur spånskivan är bortfräst.
Är lika stor limyta om man planlimmar eller underlimmar.

Är lika stor limyta om man planlimmar eller underlimmar.
Vad jag vet så när man planlimmar så fräser man bort laminatet och limmar i spånskivan. Detta ger kort väg för vatten att hitta spånskiva och skapa problem. Vid underlimmat fräser man bort spånskivan underifrån och limmar hela den ytan så delt blir långt till spånskivan.

Precis helt omöjligt att ta en bild som förklarar hur det ligger till.. sorry

Skapa konto
    Skapa konto
    Skapa konto
    Skapa konto
    Skapa konto
    Skapa konto
Om den är underlimmad borde man inte se mindre av själva hon då?
Den ljusgrå laminaten borde väl gå nästan ända fram till där hon börjar gå neråt?
Jo så tänker jag med. Är ju därför det ser planlimmat ut nu.