Vad limmar man innerbackspegel på rutan?
Provat locitlim hållt 3 mån?.Verkstaden sa bytta rutan.Finns det något lim som funkar?.

Jag har limmat en innerbackspegel med epoxi en gång, den satt så länge jag ägde bilen (5+ år) ...

finns ju avsett lim? Vet inte verkstan det så byt verkstad. Glasmästaren gör det snabbt och enkelt om man inte vill klydda själv. Man kan med fördel göra rent från andra limrester först............annars blir det nog dyrt.

Super Glue Special Glass Loctite fungerar bra och kostar under 100-lappen.
Se bara till att ytorna är tillräckligt varma så limmet kan härda.

Det limmet funkade 3 mån.Sen släppte det.

M furulundman skrev:
Det limmet funkade 3 mån.Sen släppte det.
Då gjorde du något fel!
Orent,
för mycket - lite lim
eller fick det inte att ta på hela ytan.
Rätt limmat tar du sönder glaset istället för att limmet släpper.

När verkstaden byter ruta så ingår det väl att dom limmar dit spegeln?

useless useless skrev:
När verkstaden byter ruta så ingår det väl att dom limmar dit spegeln?
Det är inte helt ovanligt att spegeln lossnar i limningen efter sisådär 25 år.
Ibland händer det att spegelarmen eller kulleden går sönder så man måste byta och limma dit en spegel från en skrotad bil.

Jo, det har jag också varit med om. Men i TS fall ska ju en verkstad byta rutan. Då borde dom även se till att spegeln sätts på plats på ett adekvat sätt.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jo, det har jag också varit med om. Men i TS fall ska ju en verkstad byta rutan. Då borde dom även se till att spegeln sätts på plats på ett adekvat sätt.
Jag trodde det var ett skrivfel. Att verkstaden sade att han skulle byta rutan för att få dit nytt bakspegelfäste.

Jag skulle rekommendera dubbelhäftande tejp av bättre modell. Typ 3M eller liknande. De kommer hålla fint.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.