Har ett sovrum i källaren med lättbetong som är hyfsat jämn bortsett från några "kulhål" och annat smått. Min tanke är att limma 6mm gips på väggen och tapetsera för att få bort "källarlooken" men undrar om det finns alternativ till Ardex S48 som verkar kosta skjortan?

Jag har lite drygt 32 kvm väggyta så jag hoppas att det finns några andra kostnadseffektiva lösningar. Som jag har förstått det så går det två stycken 25kg Ardex S48 till mina 32 kvm och det lär väl landa på 3 lök bara för limmet eller?

Jepp, man kan använda ett putsbruk, sök på mitt namn och gips och limma så lär du hitta rätt på forumet - minns inte detaljerna längre men skivorna sitter fortfarande fast på väggen....:)

Tänkte kolla lite mer er som har koll
Vilka alternativ har jag?

Jag bifogar en bild på rummet. Det är målade väggar (plastfärg) men bortsett från en gammal översvämning i ett dagvattenrör så verkar det inte finnas några fuktproblem. Vi har bott i huset i 6 år och hela området är känt för att vara bra dränerat (mycket sand).

Jag tror att mina alternativ står mellan;

• bredspackla väggarna
  • skruva aluminiumprofiler, isolera och skruva gips
  • limma gips
Det verkar spontant som om en bredspackling är det billigaste men då vi vill tapetsera så kanske inte bredspackling är att föredra eller?

Man kan kanske kombinera t.ex. att skruva aluminiumprofiler och isolera den långa väggen (som är en yttervägg) och limma resten?

Kan någon ge mig lite handfasta tips?

• 2009-06-20_0004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.