Hej,
Ska sätta upp en liten innervägg och vill fästa en stålskena i taket. Jag har borrat hål men det är mycket armering och jag kommer bara in 3cm. Jag tänkte limma in gängstång i hålen och sedan fästa takskenan med muttrar och undrar vilket lim jag ska ha. Montagelim?
Mats

Använd dig av spix. Dom är endast 5x22mm Förpackning med ESSVE Spix ZN metallspikpluggar, 5x22 mm, 100-pack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Använd dig av spix. Dom är endast 5x22mm[bild]
Sicken grej! Tackar för tips. Får borra nya mindre hål...har borrat 8mm.

M matknu skrev:
Hej,
Ska sätta upp en liten innervägg och vill fästa en stålskena i taket. Jag har borrat hål men det är mycket armering och jag kommer bara in 3cm. Jag tänkte limma in gängstång i hålen och sedan fästa takskenan med muttrar och undrar vilket lim jag ska ha. Montagelim?
Mats
Nu kanske det ett speiellt mått där skenan ska sitta, men annars förflytta håltet diagonalt ca 3 cm så bruka man komma för järnen. Järnen ligger i riktning på längden och tvären i taket och är säkert underkantsarmering, blir då ca 3 -5 cm upp i betongen. Så diagonal flytt ska det vara.

• Gilla
matknu
  • Laddar…
Borra genom armeringen och använd ankarmassa? Offra ett bra metallborr med mindre diameter om du inte tar dig igenom med betongborret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.