Hej,
Ska sätta upp en liten innervägg och vill fästa en stålskena i taket. Jag har borrat hål men det är mycket armering och jag kommer bara in 3cm. Jag tänkte limma in gängstång i hålen och sedan fästa takskenan med muttrar och undrar vilket lim jag ska ha. Montagelim?
Mats
Ska sätta upp en liten innervägg och vill fästa en stålskena i taket. Jag har borrat hål men det är mycket armering och jag kommer bara in 3cm. Jag tänkte limma in gängstång i hålen och sedan fästa takskenan med muttrar och undrar vilket lim jag ska ha. Montagelim?
Mats
Produkter som diskuteras: "Montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Nu kanske det ett speiellt mått där skenan ska sitta, men annars förflytta håltet diagonalt ca 3 cm så bruka man komma för järnen. Järnen ligger i riktning på längden och tvären i taket och är säkert underkantsarmering, blir då ca 3 -5 cm upp i betongen. Så diagonal flytt ska det vara.M matknu skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden