12 151 läst ·
7 svar
12k läst
7 svar
Limma fast toalettstolen - hur då?
Jag har sett att det finns några trådar om detta men jag lyckas ändå inte få svar på min undran.
Jag ska limma fast toastolen mot plastmatta. En del säger att det ska vara silikon UNDER stolen, andra att det räcker med en sträng RUNT stolen. Vad gäller egentligen?
Sedan undrar jag om det absolut måste vara silikon? Kan man inte ta latexfog eller liknande?
Jag ska limma fast toastolen mot plastmatta. En del säger att det ska vara silikon UNDER stolen, andra att det räcker med en sträng RUNT stolen. Vad gäller egentligen?
Sedan undrar jag om det absolut måste vara silikon? Kan man inte ta latexfog eller liknande?
Klart som korvspad, tack. Blir nog underlimning eftersom golvet har sådana där upphöjda cirklar (tarket Pastille).
Tänkte bara återrapportera. Drog en sträng under, tryckte fast, kompletterade med en sträng runt om. Så här i efterhand skulle jag nog skippat strängen runt om. Ett jäkla kladd bara. Men bra vart det och den står där den ska.
Förlåt för detta långskott men jag råkade notera nu att du nämnde Tarket Pastille när det begav sig för många år sedan (2011)... undrar ändå försiktigt om mattan ligger kvar på badrumsgolvet samt om du i så fall har varit nöjd med den? Samt om den i så fall har stått sig hyfsat över tid med tanke på repor etc? Jag renoverar en lada och behöver nog hålla mig till våtrumsmatta på badrummet på loftet. Bland alla (förlåt) anskrämliga plastmattor känns just den här varianten som ett alternativ som faktiskt kunde funkacederbusch skrev:
Sålde huset för 4 år sen, och då låg mattan där den lades. Så sitter gör den.Martin Johansson2 skrev:
Förlåt för detta långskott men jag råkade notera nu att du nämnde Tarket Pastille när det begav sig för många år sedan (2011)... undrar ändå försiktigt om mattan ligger kvar på badrumsgolvet samt om du i så fall har varit nöjd med den? Samt om den i så fall har stått sig hyfsat över tid med tanke på repor etc? Jag renoverar en lada och behöver nog hålla mig till våtrumsmatta på badrummet på loftet. Bland alla (förlåt) anskrämliga plastmattor känns just den här varianten som ett alternativ som faktiskt kunde funkaStort tack på förhand för eventuellt svar!
Däremot hade jag nog valt ett annat golv såhär i efterhand. De där "pastillerna", dvs upphöjningarna samlar smuts runt kanterna som inte är så lätt att bli av med. Det hade varit bättre med ett slätt golv.
Klicka här för att svara