jag har köpt en beggad diskmaskin (ursprungligen ikea) som funkar svinbra. den är integrerad och ska få en front lika övriga köket (som ska slipas och målas). övriga luckor är falsade och täcker inte hela stommen så luckan som satt där innan med sina 58cm blev för liten. har därför fått skarva ihop en front som ej är falsad och mäter 60cm i bredd. skulle såklart kunna köpa ikeas sats där man skjuter luckan upp och ner vid öppning MEN iom att min lucka har en (pluggad) generalskarv längs mitten så vill jag gärna att den sitter så fast den kan. frågan är nu KAN man inte ba kontaktlimma fast skiten??? hörde någon som använt magnet men känns ju om möjligt ännu mindre stabilt än ikeas anordning..
köp electroluxbeslagen för inbygnadsmaskinL lalalaakso skrev:jag har köpt en beggad diskmaskin (ursprungligen ikea) som funkar svinbra. den är integrerad och ska få en front lika övriga köket (som ska slipas och målas). övriga luckor är falsade och täcker inte hela stommen så luckan som satt där innan med sina 58cm blev för liten. har därför fått skarva ihop en front som ej är falsad och mäter 60cm i bredd. skulle såklart kunna köpa ikeas sats där man skjuter luckan upp och ner vid öppning MEN iom att min lucka har en (pluggad) generalskarv längs mitten så vill jag gärna att den sitter så fast den kan. frågan är nu KAN man inte ba kontaktlimma fast skiten??? hörde någon som använt magnet men känns ju om möjligt ännu mindre stabilt än ikeas anordning..
risken med att limma är att luckans längd gör att den tar i maskinens sockel och den inte går att öppna helt.
dessutom kommer du aldrig kunna reparera denna maskin i framtiden, vet inte hur gammal denna är men 5-års livslängd är bedömt max.
dessutom när du byter maskin om några månader så kommer du inte kunna flytta över luckan heller
varför skulle jag byta om några månader? förra jag köpte beggad höll 7år haha. och nej den tar inte i nån sockel den är exakt lika hög som luckan. ska kolla på de beslagen!electroluxaren skrev:köp electroluxbeslagen för inbygnadsmaskin
risken med att limma är att luckans längd gör att den tar i maskinens sockel och den inte går att öppna helt.
dessutom kommer du aldrig kunna reparera denna maskin i framtiden, vet inte hur gammal denna är men 5-års livslängd är bedömt max.
dessutom när du byter maskin om några månader så kommer du inte kunna flytta över luckan heller
Klicka här för att svara