4 603 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Limma betsat trä?
Jag ska betsa trärent trä med Herdins pulverbets, sedan limma. Behöver jag maskera ytorna som ska limmas sen eller fäster limmet (vanligt vitt) bra på det betsade träet?
Bonusfråga: eftersom det är rätt små delar skulle det gå att doppa istället för att stryka på... hur blir det tro?

Bonusfråga: eftersom det är rätt små delar skulle det gå att doppa istället för att stryka på... hur blir det tro?
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Jahopp, det var lite klurigt att få någon påtaglig insikt på området. Det verkar typ vara ganska hoppfullt att limma betsat trä, men samma styrka som trärent är antagligen för mycket begärt.
Doppa verkar gå bra. Fast då blir ev. maskering kinkigare, och det behövs förstås en viss volym bets. Tjingeling.
Doppa verkar gå bra. Fast då blir ev. maskering kinkigare, och det behövs förstås en viss volym bets. Tjingeling.
Rent generellt brukar det vara bäst att göra målningen så sent som möjligt. För det blir lätt märken tex av tvingar när man pressar ihop styckena (i detta fallet). Jag personligen hade nog limmat ihop lådan sen tejpat och skyddat det som inte ska betsas sen smörjt över det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden