Hej, har köpt en trappa från Polen som jag ska montera. Bruksanvisningen är ganska basic. På bifogad bild har de endast visat att de limmar två trappsteg men jag antar att man limmar alla steg när man bygger trappa? Kanske dum fråga men vill inte göra nån onödig miss.

Tack på förhand

• Skiss av en trappa med markeringar för limning av trappsteg. Visar en flaska lim och bokstaven E vid stegkanterna. Text på polska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
De har ju å andra sidan visat att var tredje steg ska skruvas, och bara på ena sidan...

Det jag läst tidigare om trappor antyder att man aldrig ska limma något utan skruv, spik, kil osv ska räcka.

T Testarn skrev:
De har ju å andra sidan visat att var tredje steg ska skruvas, och bara på ena sidan...

Det jag läst tidigare om trappor antyder att man aldrig ska limma något utan skruv, spik, kil osv ska räcka.
Ja det är sant :) man ska nog se det mer som en principskiss. Frågade tillverkaren och de sa lim överallt. Pratade med två hantverkare som var här och de sa att de endast skulle ha använt paraffin och skruv på den trappan. Jag kommer köra på det, endast skruv och inget lim.

• Gilla
Testarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.