2 424 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Limma aquapanel på spånskiva
Jag håller på med ett badrumsgolv på övervåningen (nytt hus från Eksjöhus med oinredd övervåning) och eftersom det är reglat cc 600
och 22 mm golvspån tänkte jag limma en annan skiva uppå för vridstyvhetens skull.
Var på Bauhaus och fick rådet efter ett samtal med Kiilto att limma aquapanel 10mm med Kiilto kerafix som är ett kakellim.Köpte hem prylarna men när jag skulle börja fick jag lite kalla fötter.
Nu känner jag mig lite tveksam att använda detta, man vill ju göra rätt.
Vad har ni för funderingar om detta?
Mvh
Andreas
och 22 mm golvspån tänkte jag limma en annan skiva uppå för vridstyvhetens skull.
Var på Bauhaus och fick rådet efter ett samtal med Kiilto att limma aquapanel 10mm med Kiilto kerafix som är ett kakellim.Köpte hem prylarna men när jag skulle börja fick jag lite kalla fötter.
Nu känner jag mig lite tveksam att använda detta, man vill ju göra rätt.
Vad har ni för funderingar om detta?
Mvh
Andreas
Det är fulltständigt onödigt att limma en skiva till på spånet, helt bortkastade pengar och tid. Böjstyvheten löser du absolut bäst med spackel på spånet.
Se gärna tråden "läs innan du frågar.." för mer information om detta och annat som du kan behöva veta.
Se gärna tråden "läs innan du frågar.." för mer information om detta och annat som du kan behöva veta.
Avjämningsmassa på spånet uppfyller kraven precis lika bra, menar du att det inte skulle göra det?
Det finns inga fördelar med att limma skiva. Inte en enda.
Edit: Förresten, nu pratar du om BBR, inte BBV som jag läste först lite slarvigt. Vilka krav är det du syftar på som man inte uppfyller med den lösning jag förespråkar?
Det finns inga fördelar med att limma skiva. Inte en enda.
Edit: Förresten, nu pratar du om BBR, inte BBV som jag läste först lite slarvigt. Vilka krav är det du syftar på som man inte uppfyller med den lösning jag förespråkar?
Klicka här för att svara