Har handlat från conrad i jobbet och det funkar. Men leveranstiden kan variera

• Gilla
lillsnickarn:)
  • Laddar…
Ahlsell har också om du skulle ha möjlighet att handla där. Faktiskt något bättre pris än Conrad på 20 meters rulle.

Rullar med mångfärgad isoleringstejp Temflex, detaljer om längd och elektriska egenskaper.

• Gilla
  • Laddar…
Har handlat från Conrad kanske 5 gånger, aldrig haft några problem, och det har inte varit långa leveranstider heller.

• Gilla
  • Laddar…
Tack så jättemycket för alla bra svar! Blir ett köp på Conrad.se :)

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
L lillsnickarn:) skrev:
Hej! Kanske inte den mest vanliga frågan, men - Vart kan jag köpa lila eltejp/vävtejp?
Har hittat lila i 15mm, men söker helst 19mm eller 48mm. Gärna som går att köpa här i Sverige!

Med vänlig hälsning,
Hos Dalhems finns det 50mm lila silvertejp, inte så billig, men bra.
https://dalhems.com/sv/p/59675c8bbe674139b1add5fe63f4909a/tape-50mm-bred-lila-27m

5,7:-/m och en Tesa power på Clas Ohlson kostar 3,6:-/m

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
5,7:-/m och en Tesa power på Clas Ohlson kostar 3,6:-/m
Har du någon länk?

Alfredo Alfredo skrev:
Ahlsell har också om du skulle ha möjlighet att handla där. Faktiskt något bättre pris än Conrad på 20 meters rulle.

[bild]
Intressant. Vad är listpriset för oss som inte har minst 90% rabatt ;)?

Sockerhög Sockerhög skrev:
Intressant. Vad är listpriset för oss som inte har minst 90% rabatt ;)?
Det tämligen ointressanta listpriset som absolut ingen betalar är 37:50. Jag betalar 22:50. En större renodlad elfirma killgissar jag betalar 5 till 15 kronor. Moms tillkommer på alla priser.

Någon elektriker får gärna kommentera min rätt grova killgissning. :)

• Gilla
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det tämligen ointressanta listpriset som absolut ingen betalar är 37:50. Jag betalar 22:50. En större renodlad elfirma killgissar jag betalar 5 till 15 kronor. Moms tillkommer på alla priser.

Någon elektriker får gärna kommentera min rätt grova killgissning. :)
Jag (vi) skulle betala 14 kronor och köper i princip aldrig elprodukter. Så du har nog rätt i att det är närmre fem kronor för elektriker.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Har du någon länk?
Vanlig stark vävtejp, inte lila då

• Gilla
  • Laddar…
Och jag som är en elfirma betalar 22,50:-
Ps
Ni ska inte tro på alla skrönor om priser och prissättning, ibland är det stora rabatter och ibland inga. Och rabattsättningen har sin egna oförståbara logik.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Cheesen
E elmont skrev:
Någon lila (riktig) eltejp tror jag inte existerar, behovet har väl aldrig förelegat med färgad eltejp. Däremot finns det en mängd olika färgade tejper av varierande kvalitet, Men min erfarenhet av "märktejp" är att dom nästan alltid är mycket sämre än eltejp och tenderar att lossna efter ett tag.
När jag arbetade som industriarbetare för 20år sedan så hade vi eltejp i olika färger. Eltejp var det för att den skulle kunna användas av alla, färgad hade vi för att kunna färgmärka ledningar, slangar och dylikt. Röd, gul, grön och den vanliga svarta vet jag fanns men säkert andra färger med. Tror det var deer brand märket hette... Var en hjort på förpackningen i alla fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.