Byggahus.se

Lila eltejp?

1k läst  27 svar

1. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 15
    Har handlat från conrad i jobbet och det funkar. Men leveranstiden kan variera

• Laddar…
  2. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    • Laddar…
  3. B
    Medlem Nivå 3
    Har handlat från Conrad kanske 5 gånger, aldrig haft några problem, och det har inte varit långa leveranstider heller.

• Laddar…
  4. L
    Medlem Nivå 1
    Tack så jättemycket för alla bra svar! Blir ett köp på Conrad.se :)

5. Peter2400
    Medlem · Nivå 19
  6. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 15
    5,7:-/m och en Tesa power på Clas Ohlson kostar 3,6:-/m

7. Peter2400
    Medlem · Nivå 19
    Har du någon länk?

8. Sockerhög
    Medlem Nivå 2
    Intressant. Vad är listpriset för oss som inte har minst 90% rabatt ;)?

9. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Det tämligen ointressanta listpriset som absolut ingen betalar är 37:50. Jag betalar 22:50. En större renodlad elfirma killgissar jag betalar 5 till 15 kronor. Moms tillkommer på alla priser.

Någon elektriker får gärna kommentera min rätt grova killgissning. :)

• Laddar…
  10. C
    Medlem · Nivå 8
    Jag (vi) skulle betala 14 kronor och köper i princip aldrig elprodukter. Så du har nog rätt i att det är närmre fem kronor för elektriker.

11. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 15
    Vanlig stark vävtejp, inte lila då

• Laddar…
  12. E
    Medlem · Nivå 21
    Och jag som är en elfirma betalar 22,50:-
    Ps
    Ni ska inte tro på alla skrönor om priser och prissättning, ibland är det stora rabatter och ibland inga. Och rabattsättningen har sin egna oförståbara logik.

• Laddar…
  13. Cheesen
    Nybyggare · Nivå 9
    När jag arbetade som industriarbetare för 20år sedan så hade vi eltejp i olika färger. Eltejp var det för att den skulle kunna användas av alla, färgad hade vi för att kunna färgmärka ledningar, slangar och dylikt. Röd, gul, grön och den vanliga svarta vet jag fanns men säkert andra färger med. Tror det var deer brand märket hette... Var en hjort på förpackningen i alla fall.