Hej. Jag är på jakt efter en liknande fläkt som den på bilden.
Den skall vara 90cm bred och den skall vara billig.
Prestanda spelar ingen roll eftersom jag bor i bostadsrätt och vi har fläkt på taket med bra drag i.
Vad har ni för prisvärda alternativ?
Den skall vara 90cm bred och den skall vara billig.
Prestanda spelar ingen roll eftersom jag bor i bostadsrätt och vi har fläkt på taket med bra drag i.
Vad har ni för prisvärda alternativ?
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Om ni har fläkt på taket så ska du se upp med vilken fläkt du skaffar. Har ni ett kontinuerligt sug i fläktkanalen måste du ha en fläkt som kan stänga fläktkanalen helt när du inte använder fläkten. Om det är så att du missar på denna detaljen så kommer du märka att fläkten står och suger hela tiden trots att du har den avstängd. Som flerbostadshus för det mesta är byggda med friskluft i ventiler i fasad eller fönster så kommer du få det väldigt kallt i vinter...
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Såg en liknande av märket UPO på elgiganten idag. Den kosta 1990 tror jag.
Det finns ett spjäll som jag själv vrider av eller på så det är inget problem. Fläkten skall bara fungera som en kåpa för att samla upp oset.Robert_Maria skrev:Om ni har fläkt på taket så ska du se upp med vilken fläkt du skaffar. Har ni ett kontinuerligt sug i fläktkanalen måste du ha en fläkt som kan stänga fläktkanalen helt när du inte använder fläkten. Om det är så att du missar på denna detaljen så kommer du märka att fläkten står och suger hela tiden trots att du har den avstängd. Som flerbostadshus för det mesta är byggda med friskluft i ventiler i fasad eller fönster så kommer du få det väldigt kallt i vinter...
Gunne: Bilden jag har är från elgigantens hemsida och det är en UPO men den kostar enligt hemsidan 3500:- var det rea eller något på den du såg?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
