Y
Mja, olikt pelpet så vill jag inte ha samma nyckel som huset. Däremot att det är likadana nycklar på samtliga hänglås som ska hänga på övriga byggnader. Abloylåsets text påpekade att dom var bra för utomhusmiljö, teknik som inte fryserfast osv.

Sen hade det inte gjort någon om det var assacylindrar ändå men för mig är det inget måste.

Med samma nyckel (lika låsning) kan du få abloy låsen och det stämmer bra att dom fungerar bra utomhusmiljö och andra krävande miljöer.
Det enda är att vissa kan ha bekymmer med att stoppa in nycklarna hela vägen då det kan kräva att man vrider en del på nyckeln fram och tillbaka om skivorna i låset inte ligger rätt, vissa har även problem med att ta ur nycklarna.
Om någon gammal med skakig hand eller någon med reumatism eller liknande ska hantera låsen så kan det ev uppstå bekymmer om inte så är det bra och prisvärda lås.
Det var mest "Söker prisvärda hänglås gjorda för att ha vanliga cylindrar i?" som jag reagerade på då dessa lås inte är det.

Min interimslösning tills vidare var att köpa en 4-pack Abus Nautic T84 som jag fick tag i billigt. Då slapp jag byta regel på boden, och fick en hel bunt med små nycklar som inte stör så mycket att ha på nyckelknippan. Jag är medveten om att låsen inte är världens säkraste och en målmedveten tjuv kan säkert bita av dem med morfars löständer men det borde räcka för att hindra okynnesstölder.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.