Hej
Är det någon som vet något om, Lijos pvc-fönster, 6 kammars.
Haaa Deee
:D Nisse
 
Hej igen!
Snälla, är det ingen som vet något om deras fönster?
"Är det någon som vet något om, Lijos pvc-fönster, 6 kammars."

Haa Dee
Nisse
 
Hej igen!
Snälla, är det ingen som vet något om deras fönster?
Är det någon som vet något om de polska pvc-fönster, 6 kammars som STOLLAR tillverkar och Lijo säljer?


Haa Dee
Nisse
 
Har läst om deras fönster på deras hemsida. Har själv inte hört någon som installerat dessa men tycker att det verkar lite skumt när jag inte kan finna priser på deras sida på just 6 kammars profil. Endast 5kammar.
 
Om du bara vill ha tag i billigt så är det bättre att själv köpa direkt i östeuropa o kapa dessa sk mellanhänder typ Lijo.Om du bryr dig om kvalitet,garanti(riktig garanti)utseende mm så rekommenderar jag att du betalar vad riktiga fönster kostar.
Lijo kök har ju gjort en hel del fiaskojobb vad det gäller deras kök så kvalitet är ju inte vad man förknippar med det företaget.

Tips på seriösa aktörer.Morupsfönster Norluxfönster Skaalafönster.

Lycka till
 
Jag har köpt och monterat fönster från Lijo (Stollar) och är på det stora hela nöjd.

Är väl medveten om att man får vad man betalar för jämfört med märkesfönster i trä/alu men med tanke på priset (typ 50% av traditionella fönster) kan jag inte vara annat än nöjd.


Leveranstid enligt offert, och exakt enligt de mått jag beställde. Det enda jag kan önska är att det ingick frakt ända hem, nu fick jag hämta vid deras lokala lager, ca 20km hemifrån...

Har beställt två fönster till nyligen, hoppas det går lika bra denna gången också.

/Gnarak
 
Hej.
Jag har satt in Lijo-fönster(Stollar) , tycker dom är toppen,ljuddämpande, varmare inne, snygga, lättmonterade.
Har köpt 8 st dreh-kipp, 1 st fast stort och en altandörr dreh-kipp, gav c:a 20000:- plus 1500:- frakt.
Tyckte inte att det ej var någon ide att fortsätta tråden då alla vara så negativa, typ skumt, kvalitet, fiaskojobb vad det gäller deras kök så kvalitet är ju inte vad man förknippar med det företaget, det är ju rätt stor skillnad på kök och fönster.
Deras glaskassetter är från Pilkington, fönster-profilerna från Aluplast Ideal7000, beslag från Aubi.
Min granne köpte också PVC-fönster, vad han betalade för 1 st fick jag 3 st det tycker jag är OK.
Bara känslan att aldrig behöva måla dem, det finns säkert son rent estetiskt är vackrare, men de här duger till mig.

Haaa Deee
Nisse
 
Snailman
vindkällare skrev:
Hej.
Jag har satt in Lijo-fönster(Stollar) , tycker dom är toppen,ljuddämpande, varmare inne, snygga, lättmonterade.
Har köpt 8 st dreh-kipp, 1 st fast stort och en altandörr dreh-kipp, gav c:a 20000:- plus 1500:- frakt.
Tyckte inte att det ej var någon ide att fortsätta tråden då alla vara så negativa, typ skumt, kvalitet, fiaskojobb vad det gäller deras kök så kvalitet är ju inte vad man förknippar med det företaget, det är ju rätt stor skillnad på kök och fönster.
Deras glaskassetter är från Pilkington, fönster-profilerna från Aluplast Ideal7000, beslag från Aubi.
Min granne köpte också PVC-fönster, vad han betalade för 1 st fick jag 3 st det tycker jag är OK.
Bara känslan att aldrig behöva måla dem, det finns säkert son rent estetiskt är vackrare, men de här duger till mig.

Haaa Deee
Nisse
var det 2 glas eller 3 glas i kasetten och vilket uvärde var det på kasetten?
 
Hej.
Ledsen att det tagit tid, läcka värmesystemet.
Det är 2-glas, har sökt, men ej hittat pappret ang u-värdet.

Haaa Deee

Nisse
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.