1 903 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ligger i slutförhandling med Rörvikshus, råd ..
Vi ligger i slutförhandling och vill höra lite ris och ros om Rörvikshus.
Det var oroväckande många klagomål om dom och flera svar känns som de kommer direkt från dem själva om att de inte är alls så dåliga. Verkar väldigt nyanserade...? (Nystartat anvnamn varje gång) Känns olustigt,
I alla fall ska vi bygga ett ca 210m2 hus med platt tak och dyra lösningar.
Vårt andra nybygge så vi har lärt oss en del. Det första var Trivselhus.
Vi har frågat flera men dessa har bara hört av sig hittils:
*Rörvikshus, mkt bra försäljare och snabb respons. Snabba med ritningsändringar.
*Trivselhus, behöver väl knappast presentera sig
*Lösvirkeshus med känd och duktig snickare.
Gissa hur mkt det skiljer mellan tillverkarna om man jämför dem med så lika möjligt.
1% mellan dyraste och billigaste, bra räknat kan man säja eller all för dyra.
Slutnota lär hamna på ca 3.2 milj men då är tillvalen tilltagna och av premium-klass.
ca 15500:-/ kvm .
Rörvikshus har en gedigen byggkonstruktion med 195+45 i vägg och limträbalkar under tak (2gr lutning), bra säljare och allt känns bra.
men kan ni säja det som inte varit bra från lev och nu menar jag inte hantverkaren som kan skilja från stad till stad.
Är de fula med saker som borde ingå eller så?
Känns som jag läst allt några gånger nu !
Tack och bock !
Det var oroväckande många klagomål om dom och flera svar känns som de kommer direkt från dem själva om att de inte är alls så dåliga. Verkar väldigt nyanserade...? (Nystartat anvnamn varje gång) Känns olustigt,
I alla fall ska vi bygga ett ca 210m2 hus med platt tak och dyra lösningar.
Vårt andra nybygge så vi har lärt oss en del. Det första var Trivselhus.
Vi har frågat flera men dessa har bara hört av sig hittils:
*Rörvikshus, mkt bra försäljare och snabb respons. Snabba med ritningsändringar.
*Trivselhus, behöver väl knappast presentera sig
*Lösvirkeshus med känd och duktig snickare.
Gissa hur mkt det skiljer mellan tillverkarna om man jämför dem med så lika möjligt.
1% mellan dyraste och billigaste, bra räknat kan man säja eller all för dyra.
Slutnota lär hamna på ca 3.2 milj men då är tillvalen tilltagna och av premium-klass.
ca 15500:-/ kvm .
Rörvikshus har en gedigen byggkonstruktion med 195+45 i vägg och limträbalkar under tak (2gr lutning), bra säljare och allt känns bra.
men kan ni säja det som inte varit bra från lev och nu menar jag inte hantverkaren som kan skilja från stad till stad.
Är de fula med saker som borde ingå eller så?
Känns som jag läst allt några gånger nu !
Tack och bock !
Jag tror att i de flesta fall som problem uppstår med husbyggen beror de på entreprenörerna -inte husleverantörerna.
När det gäller Rörvikshus håller jag med dig - Rörvikshus var ett av våra alternativ och deras hus känndes gedigna. Mycket bättre än t.ex. Trivselhus.
När det gäller Rörvikshus håller jag med dig - Rörvikshus var ett av våra alternativ och deras hus känndes gedigna. Mycket bättre än t.ex. Trivselhus.
Hej , Vi bygger med rörvikshus. Hitintills är vi nöjda men vi har just börjat, de gjuter plattan denna vecka. återkommer med en egen tråd så snart bygget kommer gång under Juni. Om du har frågor kan du skicka ett PM.
Klicka här för att svara