Hej.
Jag har rivit ner den gamla pärlsponten som suttit på väggarna i gillestugan sedan huset var nytt (1978). Det är tänkt att bli en gipsad vägg istället.
Kvar har jag nu liggande reglar med CC 800 mm och inga stående reglar.
Av diverse olika anledningar har jag ingen lust att riva ner dessa reglar utan tänkte kolla med er vad jag har för alternativ.
Går det att sätta OSB på dessa reglar och sedan gips utan att fälla in några stående reglar? Eller blir det för svajigt?