2 121 646 läst ·
6 761 svar
2122k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Nu har ju nya bilen skinnsäten så det är inte samma sak längre, men jag har fortfarande cirka 50 m² heltäckningsmatta och ett par vanliga mattor och några gamla kontors/arbetsstolar som kan behöva lite omvårdnad. Så jag ska kanske göra ett försök att hitta en då? (och visst har jag grovisar, tre stycken faktiskt, men utan rätt munstycke så...)
Får man vara surgubbe? Jag har köpt alla möjliga verktyg men inga som går på el och tycker att man får vad man betalar för. Senaste besvikelsen var en packtejps”dispenser” som bara är liiiite dålig och jävlas och fastnar så jag har lust att kasta den all världens väg. Nytt större hus så vill ha verktyg och annat på tre ställen så jag slipper springa till garaget hela tiden.
ja min bil köpte jag ny 2005 och 48000 mil senare är den blå tygklädseln fräsch och fläckfri. men det har krävts en del insatser genom åren då jag har för vana att äta frukost i bilen på väg till arbetet. tunnbrödrulle med ägg och kaviar, messmör och annat som gärna ger svåra fläckar. inte minst choklad.J JohanLun skrev:Jag har funderat på detta, funkar såna där maskiner bra? För tex min renault har jag fått fläckar på tyget, det hade kunnat vara sjysst att tvätta det. Och annat som är skitigt. Men som har stoppning typ skumgummi eller mattor som inte får bli för blöta. Alternativet är väl kanske att blöta ned och suga upp med byggdamsugaren, men jag vet inte om det verkligen funkar? Nån som provat denna maskin sen tidigare, och ÄR det ett bra pris för den?
badda med lämplig lösning, det måste faktiskt dra in lite för att det skall lösa smutsen och bli rent. borsta eventuellt. sug sedan ur vätskan med sin lösta smuts. repetera tills rent och avsluta med vatten. om man inte lyckats helt suga bort smutsen blir det en expansionsfront. sudda bort den.
man kan förstås använda en textiltvätt att suga rent med, men har man bra munstycken duger en byggvåtdammsugare gott. viktigt med munstycken som suger fast, och inte har skarpa kanter som skadar tyget.
husets mattor får sig en omgång då och då, på en presenning på garageuppfarten. spola över med vatten. kör över med tvättlösning och rotborste, sedan vatten och våtdammsugare i omgångar.
försök till en början inte torka på torkställning, då blir mattan bubblig. utan rulla ihop mattan från mitten och ställ den på högkant i duschen ett par dygn så det sista som kan rinna ur gör det. sedan är det dags för torkställningen.
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
För några år sedan sålde Lidl sådana här kardborreband.

Jag köpte ett paket med korta, men har ångrat att jag inte köpte långa också, och kanske något extra paket.
Så om någon upptäcker att Lidl har dem för försäljning igen och kommer ihåg mitt rop på hjälp här, så skulle jag vara tacksam att få ett PM eller bli taggad i tråden här.
Det är nämligen så att jag inte alls kollar Lidls erbjudanden varje vecka, utan det sker ganska sporadiskt, så därför kan jag lätt missa om banden kommer tillbaka.

Jag köpte ett paket med korta, men har ångrat att jag inte köpte långa också, och kanske något extra paket.
Så om någon upptäcker att Lidl har dem för försäljning igen och kommer ihåg mitt rop på hjälp här, så skulle jag vara tacksam att få ett PM eller bli taggad i tråden här.
Det är nämligen så att jag inte alls kollar Lidls erbjudanden varje vecka, utan det sker ganska sporadiskt, så därför kan jag lätt missa om banden kommer tillbaka.
Det behöver du inte alls utan du går in på deras hemsida och startar AI chatten. Där kan du fråga om lagersaldo för kampanjvaror. Har hjälpt mig vid flera tillfällen.P Prodigys skrev:
Den funktionen är helt oberäknelig enligt mig. Massa gånger som den säger "Finns i lager", sen åker man dit, hittar ingenting och personalen har ingen aning.O olofh skrev:
Har mejlat Lidls kundtjänst flera gånger om detta
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 583 inlägg
Ingen textiltvätt i Trelleborg denna gången heller. 😥