Någon som testat tryckluftsvindan?

Japp. Efter några år där den fått mer kärlek och reparationer än de flesta andra saker jag är, hänger den på väggen och väntar att få åka till tippen. Nästa slangvinda blir nog av ett annat märke.

Fast när den är hel är den väldigt trevlig.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Japp. Efter några år där den fått mer kärlek och reparationer än de flesta andra saker jag är, hänger den på väggen och väntar att få åka till tippen. Nästa slangvinda blir nog av ett annat märke.

Fast när den är hel är den väldigt trevlig.
Lite synd, skulle behöva en liten, smidig slangvinda att ha i bilen.

P Prodigys skrev:
Lite synd, skulle behöva en liten, smidig slangvinda att ha i bilen.
Eftersom min vinda alltid läckte lite luft och min kompressor lät som ett flygplan, var det för ofta som jag håll på att få hjärtattack i snickeriet. Nu har jag ju bytt till en tyst kompressor, så den kanske ska få en chans ändå.

I bilen gissar jag att inte kommer ha kompressorn igång hela tiden, så då kanske den funkar för dig.

I
Hur enkelt är det att få tag på reservdelar till Verktygen från Parkside?
Jag tänker lite på plasmaskäraren där man ibland behöver byta katod och dysa(?).

Hep Hep skrev:
Eftersom min vinda alltid läckte lite luft och min kompressor lät som ett flygplan, var det för ofta som jag håll på att få hjärtattack i snickeriet. Nu har jag ju bytt till en tyst kompressor, så den kanske ska få en chans ändå.

I bilen gissar jag att inte kommer ha kompressorn igång hela tiden, så då kanske den funkar för dig.
Precis, kompressorn kommer bara vara igång precis när den ska användas

T
I Incinerator skrev:
Hur enkelt är det att få tag på reservdelar till Verktygen från Parkside?
Jag tänker lite på plasmaskäraren där man ibland behöver byta katod och dysa(?).
det finns en webshop som har vissa saker, sen är mycket inte unikt för lidl utan man kan hitta andra märken som har samma delar, men normalt har de tillbehören på lidl den veckan de säljer plasman. Det är en av de större nackdelarna med lidlmodellen.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Precis, kompressorn kommer bara vara igång precis när den ska användas
Dåså - köp en. Eller ta min om du far norrut så där 50 mil med bilen.

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Dåså - köp en. Eller ta min om du far norrut så där 50 mil med bilen.
Kan inte ta alla dina avlagda saker😏

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
Har du varit här förut? Jag brukar försöka ge bort saker jag inte behöver, men det här kommer jag inte ihåg.

Edit. Vänta nu, var det en såg eller en penna som jag inte blev lycklig av?

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Har du varit här förut? Jag brukar försöka ge bort saker jag inte behöver, men det här kommer jag inte ihåg.

Edit. Vänta nu, var det en såg eller en penna som jag inte blev lycklig av?
En tigersåg, den blev dock postad.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
hsd
T trycklös skrev:
det finns en webshop som har vissa saker, sen är mycket inte unikt för lidl utan man kan hitta andra märken som har samma delar, men normalt har de tillbehören på lidl den veckan de säljer plasman. Det är en av de större nackdelarna med lidlmodellen.
Överhuvudtaget nackdelen med Lidl, har köpt en overlock symaskin där men de har inte nålar till den

hsd hsd skrev:
Överhuvudtaget nackdelen med Lidl, har köpt en overlock symaskin där men de har inte nålar till den
Men nålar till overlocken köper du varsomhelst!

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
hsd
Förpackning med Singer tvillingnål 2,5 mm för symaskin, lämplig för lätta och medeltunga tyger, med röd logotyp och etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Någon som provat kring/skal tången? Behöver fixa kabel till bakluckan i bilen så den kom lägligt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.