Är det någon som provat färgen, takfärg 11l för några 100lappar
Kan ju vara så att det är olika tillverkare varje gång så frågan är kanske inte lätt att svara på

nino nino skrev:
Är det någon som provat färgen, takfärg 11l för några 100lappar
Kan ju vara så att det är olika tillverkare varje gång så frågan är kanske inte lätt att svara på
Köpte en sån jättehink takfärg men det var 4-5 år sen. Köpte även en likadan hink med väggfärg och använde båda i garage och förråd. Det krävdes tre strykningar på både väggar och tak i garaget innan det blev bra.

Köpte den här fogskrapan för 20kr i veckan. Fogade taklister igår och kan rekommendera den, jättebra.

• Grön och svart fogskrapa från Parkside med förpackning "Silicone Remover & Finisher", använd för fogning av taklister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit taklist installerad mot en vägg med grön bladmönstrad tapet, belyst av naturligt ljus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Qjanto och 12 till
  • Laddar…
Veckans Lidl inköp.
Verktygslådor med Trim Removal Set och Trim & Moulding Removal Set från Parkside på ett arbetsbord.
Skapa konto

Verktyg för interiördemontering (bil).

Jag hoppas jag slipper använda, men chansen finns att barnen har glädje av dessa.

• Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Oj, de där hade suttit som en smäck för 35 år sen. Jag vet inte hur många clips som gått sönder under åren? Eller paneler som brutits mitt itu. I och för sig var det mycket bilstereoarbete då. Det är väl kanske inte riktigt lika stort längre?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nästa vecka finns en tyst luftkompressor bland kampanjvarorna. Den ser lite annorlunda ut jämfört med modellen som såldes för 2 år sedan.
Då var kompressorhuset helt täckt i plast och ljuddämparen riktad rakt bakåt.
Är ut som att årets modell har dubbla snabbkopplingar.
Tyst luftkompressor från Parkside, modell PSKO 248 B1, med extra tyst 2-cylindermotor. Kampanjpris 999 kr.
Skapa konto

8Ah smarta batteri är också med. Tydligen innehåller de 21700-celler nu.

Lithiumjonbatteri Parkside Performance 20V 8Ah med 21700-celler, Bluetooth-funktion och flera energilägen. Mega-lågt pris, 499 kr.
Skapa konto

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Nästa vecka finns en tyst luftkompressor bland kampanjvarorna. Den ser lite annorlunda ut jämfört med modellen som såldes för 2 år sedan.
Då var kompressorhuset helt täckt i plast och ljuddämparen riktad rakt bakåt.
Är ut som att årets modell har dubbla snabbkopplingar.
[bild]

8Ah smarta batteri är också med. Tydligen innehåller de 21700-celler nu.

[bild]
Jag har den från två år sen, den har 1500w och 10 bar, istället för denna nya som verkar ha 1100w och 8 bar

Hur mycket luft ger den då? Det är ju liksom det som är intressant. Fri avgiven luftmängd.
!0 bar kan man ju nästan klämma ur en cykelpump men om man tex. vill driva ett verktyg med den så får man pumpa på ordentligt!

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Z
B bryggstun skrev:
Hur mycket luft ger den då? Det är ju liksom det som är intressant. Fri avgiven luftmängd.
!0 bar kan man ju nästan klämma ur en cykelpump men om man tex. vill driva ett verktyg med den så får man pumpa på ordentligt!
  • Effektiv flödeshastighet vid 7 bar: 85 l/min / vid 4 bar: 117 l/min / vid 1 bar: 149 l/min 😀😀. skrattretande

Z zwennebanan skrev:
[länk]
Hur är det relevant i den här tråden?

Kanske inte verktyg, men i veckans reklamblad har de ett uppslag för alla hjärtans dag med blommor på vänstra sidan och presenttips på högra. 😇

Z zwennebanan skrev:
  • Effektiv flödeshastighet vid 7 bar: 85 l/min / vid 4 bar: 117 l/min / vid 1 bar: 149 l/min 😀😀. skrattretande
Brukar vara att ju tystare ju mindre effektiv. Vi har små tysta kompressorer på jobbbet till dyckertpistoler tar en halv dag att ladda tryck, med min paslode hemma skiter man på sig när den startar och då går den typ en halv minut.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
B bryggstun skrev:
Hitta manualen, hoppas det kan hjälpa
https://www.bruksanvisni.ng/parkside/psko-248-b1/bruksanvisning?p=31

Bruksanvisning för Parkside Silent Compressor PSKO 248 B1 visar tekniska data och säkerhetsvarningar, inklusive ljudnivåer och maxtryck.
Skapa konto

Mvh Tobias

T Tobbedo skrev:
Hitta manualen, hoppas det kan hjälpa
[länk]

[bild]

Mvh Tobias
Och här är den förra
Teknisk specifikation för en kompressor med detaljer om ström, motoreffekt, tryck, kapacitet, ljudnivåer och skyddsklass enligt EN ISO 3744:1995.
Skapa konto

• Gilla
Tobbedo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.