2 126 340 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Köpte skjutmåttet i metall för något år sedan, fick slut på första batteriet för någon vecka sedan. Så håller het klart ett bra tag, men inte lika bra som mitt Mitutoyo som håller i 5-10 år. Fördelen med Lidls skjutmått är att de kör cr2032 batterier som har ungefär dubbla kapaciteten jämfört med LR44 som är ganska vanligt. Man kan iofs köra med SR44 istälelt för LR44, men de är en aningen dyrare. Så LIDLs skjutmått är helt klart prisvärt.
Lidl stegen: två Meter mellan plattformen till toppen på stegen 🤔N naikon skrev:
Ifall det är exakt samma som CO, så kan jag meddela att jag kört med just den där från Clas ohlson som trappstege i jobbet, alltid med i bilen.N naikon skrev:
Och jag har varit helnöjd, den har hållt utmärkt nu för, ja inte riktigt dagligt, men åtminstone någon gång varje vecka, yrkesmässigt bruk.
Inte något glapp eller andra ålders/förslitningskrämpor.
Väldigt lagom i längd för mig som för det mesta bara ska nå upp till precis över undertak, men samtidigt hålla på flytta mig mellan rum och lokaler ideligen så det är skönt att den inte är så lång att det krånglar genom dörröppningar.
Ja att den sen har en väldigt lättsam vikt är ju ytterligare ett plus.
Jag ger den ett mycket gott betyg.
Har inte haft förmånen att använda Viking.D Denan353 skrev:
129:- gjorde motiveringen att köpa 2 lätt.
Återstår att se hur de levererar över tid.
Jag är också nyfiken. Vad jag hört om en del dåliga kinakopior är att de är kassa när man vill justera neråt med belastning, att de bara släpper helt. @FredrikR har du testat dina nåt?D Denan353 skrev:
Ja, 1800 på bauhaus. Gick ut med fsn 1600+skarvplatta för samma peng istället. Nästan. Får bli box jack för montering av köket. Spill finns. Var kanske det dessa skulle funka för...FredrikR skrev:
Tester av parksides man kan hitta på tuben säger att dessa är så, när de släpper så släpper de och det man lyfter rasar ner i full fart.D Dublin skrev: