2 126 346 läst ·
6 767 svar
2126k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 138 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 138 inlägg
Ska väl vara apfelstudel och inte mjölkV Vardagsrum skrev:Kan meddela att den kontaktfria spänningstestaren är väldigt känslig och ger utslag även på likspänning. Laddkabel för mobil, headset och även från laboratorieagg. Kan vara praktiskt vid felsökning.
Den piper (irriterande mycket) med olika intervall beroende på hur pass nära den är kabeln. Bra för att felsöka brott på enskilda innerledare!
[EDIT] Och pipet gick att stänga av! Det blir fem mjölkpaket av fem möjliga för den här
Alltså, det är ju jättekul att mäta olika saker. Köpte motsvarande på Jula häromdagen, en febertermometer som även har ett läge 0-100. Nu gör jag t ex perfekt varm choklad till en morgontrött lite kinkig sjuåringCheesen skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 309 inlägg
Fick tag på en sån däringa lite trekant. Blir att se om den håller 90grader ngn dag framöver här.
Jag köpte elhyveln och tycker den fungerar som förväntat. Men jag har inte hunnit använda anslaget än.
Den gick bra att hyvla björkved..
Jag täljer lite och det kan ju vara bra att ha en helt plan sida ibland.
Höjden hade jag gärna kunnat minska lite mer för att "putsa" ful plywood.
Dammsugaranslutningen är bra förutom att det är lätt att vrida den och då täpper man till inifrån! Det är för att man ska kunna ha den på båda sidorna. Vet man om det så vet man men annars börjar den spreja rummet med spån!
Slipen var också som jag förväntade mig. Få slippapper följde med så jag hoppas det är någon standardformation på hålen.
Den lilla limpistolen (inte den lila) var helt ok. Smidigt att ha en mindre sådan som inte behöver vara i snickeriet. Jag köpte svart lim men har inte provat det än.
Knivslipen var till salu igen men den vill jag varna för. Anordningen du fäster kniven i som ska åka fram och tillbaka är glapp och klen. Den är väl bra om man vill få ett kreativt utlopp när man fixar stämjärnen ...
Metallbandsågen som de sålde för några månader sedan rekommenderar jag varmt! Helt otroligt bra! Jag använder den till trä också för att kapa rund björkved till lagom täljstorlek
Den gick bra att hyvla björkved..
Höjden hade jag gärna kunnat minska lite mer för att "putsa" ful plywood.
Dammsugaranslutningen är bra förutom att det är lätt att vrida den och då täpper man till inifrån! Det är för att man ska kunna ha den på båda sidorna. Vet man om det så vet man men annars börjar den spreja rummet med spån!
Slipen var också som jag förväntade mig. Få slippapper följde med så jag hoppas det är någon standardformation på hålen.
Den lilla limpistolen (inte den lila) var helt ok. Smidigt att ha en mindre sådan som inte behöver vara i snickeriet. Jag köpte svart lim men har inte provat det än.
Knivslipen var till salu igen men den vill jag varna för. Anordningen du fäster kniven i som ska åka fram och tillbaka är glapp och klen. Den är väl bra om man vill få ett kreativt utlopp när man fixar stämjärnen ...
Metallbandsågen som de sålde för några månader sedan rekommenderar jag varmt! Helt otroligt bra! Jag använder den till trä också för att kapa rund björkved till lagom täljstorlek