Som rubrik, så köpte vi en sådan torktumlare då jag läst att folk varit nöjda med den. Efter andra gången vi använde den så la jag märke till att den vibrerar en del samt att det låter konstigt om den, det typ knackar om den när den är igång! Även när jag snurrar trumman i tomma med handen så liksom hugger den o låter, tycker inte det borde va så med en helt ny maskin. Har inget att jämföra mot heller då detta är vår första torktumlare.

Nån som har en likadan eller vet nått om detta?
Har även kontaktat Lg o de ville att jag skulle skicka en video eller nått till dem via mail om hur det låter!

P
du har väl garanti??
åberopa den snarast!!

antingen till LG direkt eller där du köpt tumlaren

Hej!

Hur gick det för dig med LG? Var det ett fel eller skall det låta så och "hacka" när man roterar trumman?

Vi installerade precis våran, och det är samma missljud här...

Tack

Hej, var i kontakt med Lg support o de ville att jag skulle filma med ljud mm o skicka in till dem för bedömning! Orkade inte med detta, så vi provade den en stund. Och faktiskt när man kört den nån minut så blir den tystare o skakar inte alls mycket längre! Så vi har våran kvar än, fungerar bra tycker vi👍

kaj_78 skrev:
Hej, var i kontakt med Lg support o de ville att jag skulle filma med ljud mm o skicka in till dem för bedömning! Orkade inte med detta, så vi provade den en stund. Och faktiskt när man kört den nån minut så blir den tystare o skakar inte alls mycket längre! Så vi har våran kvar än, fungerar bra tycker vi👍
Tack för update!

Pratade faktiskt med supporten själv idag, och de menade att några hjul som trumman snurrar på kan bli deformerade när maskinen står länge (som den gör på lager etc), men att det brukar ordna sig (hjulen få rätt form) när man kört en del.... Så vi får hoppas på det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.