Jag har bara goda erfarenheter av LG. Vi har en micro, en kyl/frys och en CDRW och allt fungerar mycket bra med tanke på priset. OK kyl/frysen har jag ingen aning om vad kostade, hyresvärden betalade. Men den var nog den billigaste han hittade...
Dom säljer ju även 3 och 5-årsgarantier, och LG är ändå bland dom som har minst antal reklamationer. Hur det är med reservdelar har jag ingen aning om, men går det inte sönder så behövs ju inga reservdelar! ;DHusbyggarn skrev:En säljare på en elektronikkedja har ofta ingen större hum om kvalitet. För dem är kvalite=inga reklamationer, dvs om skåpet går sönder efter säg tre år får de inte vetskap om det. (och vill inte ha det heller..
Att däremot kunna hitta en reservdel hos närmaste tillbehörsaffär till sitt "några år gamla kylskåp", DET är kvalite för mig och jag undrar hur Goldstar ligger till då, jag tror inte jag skulle få känna mig så Lucky...
(Själv köper jag dock inte LG, mest på grund av deras namn.... :-/)
Vi har ett LG side-by-side med ismaskin. Köpte det i nov 2006. Fungerar perfekt, och rymmer väldigt mycket.
För oss är frysen lagom i köket, för grönsaker, bröd, glass och lite till. Sedan har vi en stor frysbox i källaren. Den enda nackdelen som jag ser är att det låter ganska mycket om det, särskilt när det tillverkar is. Men då vet jag å andra sidan inte hur mycket det låter om motsvarande kyl/frys med ismaskin från andra märken.
Vi är hur som helst väldigt nöjda.
För oss är frysen lagom i köket, för grönsaker, bröd, glass och lite till. Sedan har vi en stor frysbox i källaren. Den enda nackdelen som jag ser är att det låter ganska mycket om det, särskilt när det tillverkar is. Men då vet jag å andra sidan inte hur mycket det låter om motsvarande kyl/frys med ismaskin från andra märken.
Vi är hur som helst väldigt nöjda.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Vi har både mikro och kyl/frys från LG. Har inget alls att klaga på.
Hade i förra lägenheten en kyl/frys från LG, inköpt 2006, där hyllorna sprack efter ett års användning.
Men då vi nu letade kyl/frys till huset så uppmärksammade jag att hyllorna nuförtiden är utformade på ett annat sätt, så detta problem är kanske bortbyggt.
Men då vi nu letade kyl/frys till huset så uppmärksammade jag att hyllorna nuförtiden är utformade på ett annat sätt, så detta problem är kanske bortbyggt.
Vår LG side-by-side kyl/frys med ismaskin köptes i nov 2002. Vi gav 17.000:- för den och jag har bara en sak att säga: KANONBRA! Vi är väldigt nöjda. Så nöjda att den fick vara kvar när vi blåste ut köket förra året. I kyldelen finns även en serveringslucka så vi behöver inte öppna hela dörren för att få en skätt mjölk till kaffet 
Vi hade även en combi-mikro från LG från 1999-2000 (minns inte exakt). Den var suverän. Tyvärr fick den inte plats i det nya köket. Jag saknar den. Den nya Husqvarna inbyggnadsmikron kommer inte i närheten när det gäller kvaliten.
Vi hade även en combi-mikro från LG från 1999-2000 (minns inte exakt). Den var suverän. Tyvärr fick den inte plats i det nya köket. Jag saknar den. Den nya Husqvarna inbyggnadsmikron kommer inte i närheten när det gäller kvaliten.
Klicka här för att svara