Jag har fått överta en LG C12AWR luftvärmepump från en man som inte stod ut med den längre. Sedan den inhandlades och monterades hösten -06 har den knappt vart till någon nytta då den isar igen totalt vid 0-grader och kallare. Den är inköpt och monterad av en i Halland välrenommerad kylfirma,vilken även har bytt kretskort+fläkten i utedelen på garantin. Detta utan resultat! Den fortsatte med sin isproduktion så snart tempen närmade sig 0 grader. Efter att ha varit avstängd någon dag,tog det ca 20 minuter för utedelen att "isa" ner sig igen efter start. Har varit inställd på 22 grader under hela tiden i mannens ägo!
Jag har förstått att det inte handlar om en PTC-vämare på 15Watt för att ruska liv i maskineriet,det krävs något annat som inte heller kyfirman kom på vad det skulle vara.
Söker er med idéer,kunskap eller liknande som kanske kan hjälpa mig att få igång kräket till att fungera som det var tänkt.
Även tacksam för tips om var jag finner en "instruktionsbok" på svenska. Har en engelsk,men det används så många konstiga ord som jag ej förstår!!
bostonne