28 086 läst ·
60 svar
28k läst
60 svar
Leverantören erbjöd en lasyrburk som kompensation
Min åsikt är att företaget får skylla sig själva om de använder en perfekt manipulerad bild för att framställa sin produkt i sitt marknadsföringsmaterial. Klart att kunden förväntar sig (och ska kunna förvänta sig) att produkten motsvarar det som syns på bilden. Givetvis med föreståelse för att trä är ett material med naturliga variationer, men det är ju inte alls det det är frågan om här.
Reklamera!
Reklamera!
Jag hade också bråkat som f*n med företaget om jag hade hamnat i samma sits. Min poäng är dock att jag aldrig hamnat i den sitsen av de anledningar jag beskrivit i tidigare inlägg.
Självklart ska TS göra allt som går för att reklamera.
Dock är det bra att vara beredd på att företaget kommer sätta hårt mot hårt och helt enkelt totalneka (även det med anledningar som jag angav tidigare). Då är det ARN som gäller och i slutändan tingsrätten. ARN har jag inte så stort förtroende för av egen erfarenhet och att driva ett sånt här ärende till rätten förlorar man mest på själv, även om man skulle vinna.
Självklart ska TS göra allt som går för att reklamera.
En dyr skjorta kostar väl max 2000. så det känns som en överkomlig kostnad för att få bra resultatK keynes skrev:
Sen om materialet är viktigt så skulle jag kolla det innan jag låter montera det. Något jag alltid blir förvånad hur få gör på detta forum.
Klinker och kakel brukar jag alltid öppna och kolla i mitt ljus hemma.Det började jag redan med som förstagångsrenoverare. Så man kan byta om det blir helt fel....
OM däremot provbiten sett bra ut så...
Jag reagerade dock som en annan i tråden på att det var väldigt kvistrikt trä. Både på "stylade" bilderna och den faktiska produkten. Känns som en lågprisprodukt...
Jag har svårt se hur man ska vinna mot leverantören i mer än materialkostnad då man borde sett vid öppning av varan att det var fel nyanser.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Så tyckte jag inte riktigt det lät i ett av dina förra inlägg:
(Och vägrar man betala fakturan är det ju faktiskt tillverkaren som behöver dra en till tinget).
Men ja, man får välja sina strider, men till ARN hade jag nog iaf dragit det.
(Och vägrar man betala fakturan är det ju faktiskt tillverkaren som behöver dra en till tinget).
Ja, det är ju som oftast det som avgör. Har man inte betalat sitter man ju med trumf på hand.13th Marine skrev:
Är det redan betalt och klart får man fundera både en och två gånger på hur mycket det är värt att få rätt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Gäller ju också företaget, det är rätt dålig publicitet att hamna hos Arn och tinget, och än värre att få fel där.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Absolut! 
Verktygstokig
· Stockholm
· 268 inlägg
Båda bilderna är uppenbart renderade och photoshoppade.
Var inne och tittade på företagets sida och kom att tänka på att de flesta innertak jag har i kåken är från huntonit och deras bilder ser med bra ut fast man kan hitta en och annan defekt takplatta även i deras sortiment.
I detta fallet håller jag med 13th Marine, varan faller inte inom rimlighet för vad som beställts. Något är allvarlig fel då leverade plankor inte är likt någt på inspirationsbilderna, och då menar jag inte nyansen. Som andra skrivit är det annat fel på laseringen.
Företaget bör erbjuda prisavdrag eller omleverans. Iomed det är färdigmonterat bör enklaste lösningen för båda involverade vara lasyrburken samt prisavdrag (och eventuell målarkostnad).
Trä är levande, men det är inte levande endast på ena sidan av plankan... <- där faller allt företaget vill åberopa.
Företaget bör erbjuda prisavdrag eller omleverans. Iomed det är färdigmonterat bör enklaste lösningen för båda involverade vara lasyrburken samt prisavdrag (och eventuell målarkostnad).
Trä är levande, men det är inte levande endast på ena sidan av plankan... <- där faller allt företaget vill åberopa.
Kan inte föreställa mig att exempelbilden föreställer äkta trä!
Monterat trä är nog av någon kvalitet som kunden beställt.
Köpa panel utan att ha snickaren eller kund har synat panelen. Så blev det...
Snälla köp inte panel på nätet utan åk till olika brädgårdar och jämför olika paneler
känn på ytan kolla rakheten titta på ådringar.
Och fura från norr, nja kolla ådringar och lukta...
Gran från norr

Monterat trä är nog av någon kvalitet som kunden beställt.
Köpa panel utan att ha snickaren eller kund har synat panelen. Så blev det...
Snälla köp inte panel på nätet utan åk till olika brädgårdar och jämför olika paneler
känn på ytan kolla rakheten titta på ådringar.
Och fura från norr, nja kolla ådringar och lukta...
Gran från norr
Exakt, åk till brädgården och plocka virket själv, det är det enda sättet att få garanterat bra virke. Välj INTE hemleverans inkl plockning av virket via brädgårdens personal, då får ni allt skit som vi som handplockar själva har ratat ...K kest skrev:
Notera att ni kan plocka själva, och sedan begära hemleverans på det som ni SJÄLVA har plockat.
Själv blev jag inte ens erbjuden en lasyrburk, utan fick svaret att det är exakt så här panelen ska se ut: "lite ljusare i kanterna där det suger in mer". Med tillägget att "den är kanonfin!". Kan tyvärr inte rekommendera Norrlands Trä...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder