Var kan jag hitta ett tidur som jag vrider upp med ett vred ca 1-6tim gångtid?

Inne eller ute kanske är viktigt. Finns en del på Kjell&Co. Ingen aning om kvaliteten.

Fjelie 17 skrev:
Inne eller ute kanske är viktigt. Finns en del på Kjell&Co. Ingen aning om kvaliteten.
Tack, det är inne jag letar efter.

Jag hittar bara 0-120min.
"Tidströmställare" hos Classe.

Man kanske måste gå på något digitalt?
Då kan jag förinställa ett standardvärde och sedan varje gång jag vill ha detta
så behöver jag bara trycka på en enda knapp så körs den förinställda tiden och sedan stängs den av.

Finns bl.a. hos Ahlsell.
E-nr 1897077

Pucktvåa :( :)

Kostar över 1800 spänn plus moms utan rabatt

:)
Schyssta priser

Får nog nöja mig med att programmera denna som jag vill istället.
110kr :thumbup:

[h=1]Timer digital programmerbar[/h] -
[h=2]7318273402517[/h]
[TABLE="align: right"]
[TR]
[TD] [bild]
Klicka här för fler/större bilder
Artikelnummer: GE4000340251
Lagerstatus: Lagervara
110 kr
Från 5 kr/mån med
Klarna Konto
Antal
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Programmerbar digital timer med dygns–, vecko– och slumpmässig omkoppling samt nedräkning. Kan belastas med upp till 3680W vilket möjliggör styrning av många lampor. LCD–displayen visar aktuella inställningar samt tid. 12– eller 24–timmarsvisning. Upp till 98 st på–/avprogram per vecka. Med slumpfunktionen får du slumpmässiga till– och frånslag under dygnet. Nedräkningsfunktion från 1 sekund till 99:59:59. Manuellt till– och frånslag. Batteribackup. Temperaturområde 0ºC till +55ºC. IP20.

16A/230V
Max 3680W
Jordad
120x64x76 mm

Du kanske redan har köpt. Men jag föredrar http://www.clasohlson.com/se/Kopplingsur/Pr328618000 framför den du valde. Den är lite större, men knapparna är mer distinkta och den är lättare att programmera. Dessutom billigare. Den har en separat CD (count down) knapp i mitten på översta raden som enkelt kan ställas in att räkna ner och sedan stänga av. (Eller det motsatta om man nu skulle vilja det).

lars_stefan_axelsson skrev:
Du kanske redan har köpt. Men jag föredrar [länk] framför den du valde. Den är lite större, men knapparna är mer distinkta och den är lättare att programmera. Dessutom billigare. Den har en separat CD (count down) knapp i mitten på översta raden som enkelt kan ställas in att räkna ner och sedan stänga av. (Eller det motsatta om man nu skulle vilja det).
Utmärkt, tack. Det får bli den.

lars_stefan_axelsson skrev:
Du kanske redan har köpt. Men jag föredrar [länk] framför den du valde. Den är lite större, men knapparna är mer distinkta och den är lättare att programmera. Dessutom billigare. Den har en separat CD (count down) knapp i mitten på översta raden som enkelt kan ställas in att räkna ner och sedan stänga av. (Eller det motsatta om man nu skulle vilja det).
Kommer den ihåg inställningar efter strömavbrott?

Ska ha den bla till en VVC pump så den måste starta upp och fungera efter strömavbrott.

Jag har en liknande, och den kommer ihåg inställningarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.