Hej,

Jag köpte ett spabad 2019 av Badfabriken i Skene. Var helt nöjd med det. Men nu har kontrollpanelen slutat funka (märket Cyrba). Pumpen går, så vattnet cirkulerar, men jag får inte igång displayen - helt död, så jag kan inte styra värmen, ljus mm.
Får inga svar hos Badfabriken och sökningar visar att de har troligen gått i konkurs.
Jag har sökt flera spatillverkare och spa-reservdelar leverantörer men ingen kan hjälpa.
Undrar, finns det här ägare till Badfabriken spa som har stött på liknande problem? Hur har ni löst det?
Någon annan som har förslag på hur jag kan få mitt spa servad?
Så tacksam för alla tips!! 🙂
(men behöver inte höra att jag borde ha köpt ett annat märke...)

Mvh

0125B748-0070-4948-8EEF-A86B8CF20CCF.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bekant har använt https://www.spapartsnordic.se/ för div. delar till två olika bad. Ett dyrare "svenskt" bad och ett kina-bad. Värt att höra med dom i.a.f.

• Gilla
HMX
  • Laddar…
En snabb googling gav dessutom vid hand att Viskan Spa och Comfornette som båda huserar i Skene sannolikt har kopplingar till kursade Badfabriken. Hur många spabads-krämare kan det finnas i en sån håla liksom 😆

• Haha
HMX
  • Laddar…
Okej, jag har lite för mycket tid över 😎 men ........ https://www.torlab.com/consumer/consumer.html

Där har du din kontrollpanel med lite andra symboler på knapparna. Och Torlab är faktiskt fortfarande aktivt.

Återkoppla gärna hur det går sen.

• Gilla
  • Haha
HMX och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
En bekant har använt [länk] för div. delar till två olika bad. Ett dyrare "svenskt" bad och ett kina-bad. Värt att höra med dom i.a.f.
Tack för tipsets men Spaparts Nordic hade inte den.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
H HMX skrev:
Tack för tipsets men Spaparts Nordic hade inte den.
Då är det nog dom andra två pool-skojarna från Skene som är bästa tipset. Confornette verkar ju dessutom sälja en annan reservdel av märket Cyrba.

• Gilla
HMX
  • Laddar…
Googlade lite till och det är företaget Cyrba AB som hade bifirman Badfabriken. Cyrba och Badfabriken kividerades 2024. Systemet Cyrba utvecklades av Torlab som fortfarande är aktivt, åtminstone på pappret. Således är det nog Torlab som du bör kontakta. Sen är det väl högst tveksamt om dom ens har några reservdelar längre och kan hjälpa till men det är ju värt en chansning.

Det verkar som att du har en riktigt udda produkt.

• Gilla
HMX
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Okej, jag har lite för mycket tid över 😎 men ........ [länk]

Där har du din kontrollpanel med lite andra symboler på knapparna. Och Torlab är faktiskt fortfarande aktivt.

Tack för tipset. Kontaktsidan och flera länkar funkar inte men jag skrev mail till dem. Får se om jag får svar, känns lite dött.

B Bästerortarn skrev:
Googlade lite till och det är företaget Cyrba AB som hade bifirman Badfabriken. Cyrba och Badfabriken kividerades 2024. Systemet Cyrba utvecklades av Torlab som fortfarande är aktivt, åtminstone på pappret. Således är det nog Torlab som du bör kontakta. Sen är det väl högst tveksamt om dom ens har några reservdelar längre och kan hjälpa till men det är ju värt en chansning.

Det verkar som att du har en riktigt udda produkt.
Ja tyvärr. Lovades reservdelar i 10 år när jag köpte :(

• Ledsen
Bästerortarn
  • Laddar…
H HMX skrev:
Ja tyvärr. Lovades reservdelar i 10 år när jag köpte :(
Som sagt, testa att få fatt i Torlab eller dess grundare. Så länge du är väluppfostrad är det ju inte heeeelt omöjligt.

B Bästerortarn skrev:
Som sagt, testa att få fatt i Torlab eller dess grundare. Så länge du är väluppfostrad är det ju inte heeeelt omöjligt.
väluppfostrad?

B Bästerortarn skrev:
Okej, jag har lite för mycket tid över 😎 men ........ [länk]

Fick nåt svar fr Torlab faktiskt men innan jag hann gå vidare med dem fick jag napp hos Comfornette som säger ha lite reservdelar. Få se om de kan lösa mitt problem. Tack för tipset i alla fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.