1 067 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Letar efter ett verktyg som heter Hollow Core Bit, på engelska
Hej. Behöver få ut en dekapiterad skruv från ett trästycke. Hittade följande YouTube-video som exakt belyser mitt problem.
Eftersom skruven är liten kan jag se små chanser att få ut skruven på annat sätt än att borra ut den och plugga igen hålet. Men jag hittar inte detta verktyg i någon svensk butik när jag försöker googla.
Tänkte att någon av er skulle veta vad det heter och var jag hittar ett sådant.
Tack på förhand
Eftersom skruven är liten kan jag se små chanser att få ut skruven på annat sätt än att borra ut den och plugga igen hålet. Men jag hittar inte detta verktyg i någon svensk butik när jag försöker googla.
Tack på förhand
Testa att söka på tappborr eller pluggborr, dvs en sådan man använder för att göra träpluggar.D Dagwood skrev:Hej. Behöver få ut en dekapiterad skruv från ett trästycke. Hittade följande YouTube-video som exakt belyser mitt problem.
[media]
Tack på förhand![]()
Produkter som diskuteras: "träpluggar"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden