Upptäckte att vi fått en massa lersörja som trängt in i källaren efter senaste veckans regn.. Ca 1dm djupt. Vi la in nytt avlopp i somras, och jag har själv lagat hålet i golvet där nya rören drogs med grovbetong. Nu misstänker jag att det kan ha blivit något litet hål kvar i muren där leran kunna tränga in. Testade att höra med försäkringsbolaget men de täcker inte skador pga inträngande vatten utifrån.. Kvar är att reklamera hos grävföretaget, men jag vet inte om jag egentligen kan hävda att de gjort fel då lagningen av källarmuren gjordes av mig? Bör grävfirman bereda marken på sådant sätt att det inte ska spela roll hur muren lagas och marken ska ligga kvar där den ligger? Det syns tydligt på utsidan huset nära källarväggen att marken har sjunkit (Finns ett slukhål och marken bågnar neråt).

• Lersörja i källarhörn som trängt in efter regn, med synliga betongreparationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är totalt omöjligt att få reda på utan att man gräver upp igen och/eller skottar dän all inträngande lera. Men ring grävfirman och be lite desperat om hjälp, så blir den kanske mer medgörlig.

Och byt försäkringsbolag.

ricebridge ricebridge skrev:
Det är totalt omöjligt att få reda på utan att man gräver upp igen och/eller skottar dän all inträngande lera. Men ring grävfirman och be lite desperat om hjälp, så blir den kanske mer medgörlig.

Och byt försäkringsbolag.
Något tips på försäkringsbolag som täcker dylikt? Har för närvarande Folksams stora villaförsäkring.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.