Hej allihopa.

Jag tänkte bygga en finare lekstuga på en altan som, just nu, nästan är färdig.

Lekstugan ska bli ca 10kvm med en altan runt om. Och med finare menar jag att den ska vara isolerad.
Så som jag har planerat så ska jag lägga golvreglarna med cc 50(precis som man gör innan trallen). Och på dessa lägger jag golvreglarna för lekstugan (ej impregnerat virke) som jag har plastat i botten och isolerar mellan, men där väggarna ska stå lägger jag två täta golvreglar så att väggarna vilar på 2st golvreglar. Jag kommer även att lägga plast på marken under större delen av altanen.
För att tillägga så består bärlinorna av 145x90 med plintar 2,1m cc. Golvreglar under trallen är 145x45.

Är det rätt att göra så här??? Finns det något bättre sätt??
Det finns vissa som säger att fukten kommer leta sig in till isolering om man har en altan runtom. Hur då?? Ska jag vika upp plasten??

Är tacksam för alla tips jag kan få...

Mvh Daniel.
 
Eller går det att ersätta trallens golvreglar med lekstugans golvreglar?? Och ändå isolera mellan golvreglarna??

Vill helst ha lekstugan i samma nivå som altanen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.