Ge barnen varsin ipad och håll dom inne
Världen ute är farlig och det finns mycket att skada sig på...... och bygg för allt i världen inget dom kan ramla ner från om dom av misstag klättrar upp

• Haha
ToRy
  • Laddar…
P
T Taxture skrev:
Ge barnen varsin ipad och håll dom inne
Världen ute är farlig och det finns mycket att skada sig på...... och bygg för allt i världen inget dom kan ramla ner från om dom av misstag klättrar upp
Det är bara nyttigt om de ramlar hit och dit om de inte skadar sig allvarligt.
Det är väl klart de hellre ska sitta inne på sina rum med en platta? Varför bryta trenden om fetma :P De kan ju titta på naturen på skärmen.

john68 john68 skrev:
Vilket dravel. Om mina barn leker, oavsett var, och skadar sig så finns det inte ens i min fantasi att jag skulle gnälla på någon granne.
Vi har ju dessutom nästan gratis sjukvård och de flesta barnförsäkringar.
Sånna om gör en sak av detta kan deporteras till närmaste valfritt land . Ta gärna med "fallfrukten" också för säkerhets skull.
Bara för att du inte skulle göra en stor sak av eventuell skada betyder ju inte att någon annan förälder skulle göra samma sak.
Ja sjukvården är hyfsad i Sverige det här med barnförsäkringar är ju något som förälder får fixa själva till sina barn, långt ifrån alla barn har sådan försäkring.
Att en familj med barn skulle deporteras på grund av en lekplatsskada kommer nog aldrig att hända.
Jag har bara uppmärksammat TS vad som kan hända när man skapar en egen lekplats som även andra barn har tillgång till, TS gör såklart precis vad han vill angående lekplatsen Sverige är ett fritt land (ännu i alla fall)

Har ”egen” lekplats på gården med gungor och klätterställning men jord och grushögar är mycket roligare att leka/klättra i/på eller hoppa från stora stenar i skogen..........

Går inte att linda in barn i bubbelplast......

Jodå, det går jättebra! De kanske sprattlar och trilskas lite i början men får du bara låst armarna med ett par varv så går resten lättare. Lämna lufthål bara så telningen inte kvävs. :) Och se till så att bubbelplasten inte innehåller några cancerogena ämnen. ;)

• Gilla
16386
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.