Hej
Jag har nyss köpt ett hus som jag vill renovera om badrummet i.
Det verkar dock bli lite för dyrt.

Jag kan tänka mig att kakla själv men jag vill inte göra förarbetet själv såsom gipsa, fixa ny brunn, tätskikt osv.
Vvs delen kan jag oxå fixa själv.

Så min fråga är denna, går det att leja bort bara för arbetet? Och är det nån som gjort detta och kan berätta hur det gick till?

Visst går det. Men jag har svårt att tro att någon firma vill ta på sig ansvaret för tätskiktet om de inte får sätta plattorna själva. Jag skulle snarare föreslå att du gör underarbetet själv, och överlämnar det svåra till proffsen, alltså flytspackling till och med själva plattsättningen. Om du är osäker alltså, annars klarar du säkert alltihop själv, med det här forumets hjälp.

Ok du har nog rätt att de inte vill ta på sig ansvaret men om jag tar på mig ansvaret då? Måste ju ändå bli bättre än om jag som novis skulle göra det. Men det kanske inte funkar så??

Tack för förtroendet.. kanske ska testa själv..

Nja, de har ansvar för sitt arbete i tio år, enligt konsumenttjänstlagen. Det går inte att friskriva sig från detta. Om de gör jobbet så är de ansvariga. Och klart du ska testa själv, om du har tid och lust. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.