Har kollat endel, läst endel, känt på endel, ledspottar som jag ska ha i taket i mitt badrum. Men reder inte ut denna djungel.
Så nu vill jag höra vad ni har för ledspottar i era toalettrum och badrum, och hur nöjda ni är med produkten.
Jag har tänkt ha dimbara spottar, men lägg upp er åsikt även om dem inte är dimbara!

Vi satte nyss in:

http://www.upplyst.se/product_info.php?products_id=601

som vi driver med en jolly pro dimmer, reglerad med återfjädrande brytare (Schnider exact med impulsfjäder).Vi har 8st i taket på ett 5m2 badrum, blir rejält med ljus, hade nog räckt med 6st. Då är iof väggar och tak vita. Vi är nöjda, de ger ett mycket behagligt ljus, och dimmas snyggt utan allt för mycket färgförändring. De är inte superbilliga, men paketet länken tycker jag är prisvärt.

Ska erkänna att jag inte har superstorerfarenhet av LED, men är nöjd med hur det ser blev!

/

Solar "OneSun" (E 74 615 36), lyser riktigt bra med sina 8W (685 lumen).

Jag har satt in Hide a Lite's Comfort Led och är riktigt nöjd!
Kanske lite dyrare än övriga förslag men man slipper Jollyn, dessa har egna "driftdon" . Finns även som IP44

Jag har 8 st MD-99 från Malmbergs, bra och prisvärda. Dimbar med knapp.

Jag kan hålla med om att Malmbergs har mycket prisvärda LED-spottar men jag är lite fundersam på livslängden och väljer därför oftast Hide a Lite. Hittills har jag dock inte bytt ut en enda av de Malmbergsspottar jag installerat åt kunder.

S
Jag har Osram GU10 spottar som jag dimmar med Eltako dimmers i en stor del av huset, är mycket nöjd med dom.

Jag har satt Malmbergs MD81 i ett badrum (för ca 1 år sedan) och dom har fungerat perfekt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.