Har precis börjat göra i ordning ett kontor i källaren genom att sätta upp några väggar, en av bieffekterna är att övriga utrymme blir väldigt mörkt när lysröret inte längre är kvar i den delen av källaren. Min tanke har hela tiden varit att utnyttja den nya väggen för att skapa någon slags infälld belysning. Dels för att inte behöva ha något i taket då takhöjden bara är 1.98, dels för att inte behöva dra el utanpåliggande och dels för att jag tycker det är snyggt. Skulle även vilja komplettera detta med all slags ny modern teknik, dvs trådlösa knappar för att tända, led, eller även stöd för att styra via mobilen? Sensor som håller tänt i 15 sekunder efter rörelse så man ser vart man ska och sen släcks automatiskt. Bifogar några bilder ,dels en känsla av vad jag vill uppnå, dels hur det ser ut nu, funderar främst på hur mycket el jag behöver dra fram innan jag sätter igen väggen. Nästa fråga är var det är bäst att handla, var hittar jag den här typen av belysning för "professionellt bruk", det vill säga inte bara en slinga med fjärrkontroll från biltema eller teknikmagasinet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Senast jag kikade på Hornbach hade de ganska mycket led-belysning i "panelform". Var rätt saftiga priser, men inte mer än en normal designlampa. Det kanske kan vara något att kika på i varje fall.
via en återförsäljare för hidealite fick jag reda på att det finns en produkt som heter ljusslang, finns även som led, säljs på 45-metersrullar. Kan vara bra att känna till för den som funderar på något liknande.
Klicka här för att svara