Hej spotlights med LED lampor har inget byggdjupp eller?? Samt vad behöver jag för att värmeskydda om jag kör halogen lampor bara en kåpa har jag hört rätt eller fel...

Mvh R

led lampor blir ju inte varma.men socklarna är ju oftast lika så det är möjligt att sätta i en halogen som blir vidrigt varm.
det finns färdiga "pottor"att ha som värmeskydd och då får du rätt avstånd till armaturen samtidigt.

Okej finns att köpa i bygghandel antar jag. Presar du den bara mellan spot och befintligt tak då. Pris vågar man fråga det

nja man brukar sätta dom mellen glesen i taket och takbeklädnad över.
groft beskrivet så är det som en plast låda finns i 2 olika storlekar(vad jag vet)det går ut på att det inte får finnas brännbart material inom ett visst avstånd
sen beror det ju på var du ska ha dom i takfoten tex brukar det ju inte behövas
pris GISSAR 80-100 kr st

Finns massor av riktiga LED armaturer där det ej går att byta ljuskälla. Dom bygger oftast ca 2,5-4,5cm uppåt

Försöker hitta någon info om man måste skydda med en plastlåda även när det gäller LED-spotlights. Är någon som kan peka mig i rätt riktning? =)

Flirre skrev:
Försöker hitta någon info om man måste skydda med en plastlåda även när det gäller LED-spotlights. Är någon som kan peka mig i rätt riktning? =)
Någon?

Det finns ju armaturer som inte bygger mer än 12mm, dessa är gjorda för att sitta i tex hyllplan och under överskåp och liknande.
Dessa behöver inte skyddslåda.

Här kan du spana in en hel del:
http://www.vingaljus.se/_upload/led_katalog_2008.pdf
Jag köpte 2st Vinga Sign och satte i garageportssmygarna.

FredrikR skrev:
Det finns ju armaturer som inte bygger mer än 12mm, dessa är gjorda för att sitta i tex hyllplan och under överskåp och liknande.
Dessa behöver inte skyddslåda.

Här kan du spana in en hel del:
[länk]
Jag köpte 2st Vinga Sign och satte i garageportssmygarna.

Har du några bilder på detta?
Funderar nämligen på att göra samma sak....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.