Hej!
Jag lyckades löda ihop 2st 600mm LED lister, med en 660mm förlängning (2x0,35mm). Har dubbelkollat alla mina kopplingar med multimeter.
När jag kopplar in den så lyser den endast vitt och när jag, med hjälp av tillhörande app, försöker byta färg så tjuter transformatorn till och sedan händer ingenting.
Hade högst uppskattat om någon kan hjälpa mig lista ut vad felet kan bero på.
Tack på förhand, bifogar bilder samt en video.
Jag lyckades löda ihop 2st 600mm LED lister, med en 660mm förlängning (2x0,35mm). Har dubbelkollat alla mina kopplingar med multimeter.
När jag kopplar in den så lyser den endast vitt och när jag, med hjälp av tillhörande app, försöker byta färg så tjuter transformatorn till och sedan händer ingenting.
Hade högst uppskattat om någon kan hjälpa mig lista ut vad felet kan bero på.
Tack på förhand, bifogar bilder samt en video.
Produkter som diskuteras: "multimeter"

Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Nog har du väl skarvat med 6st trådar? Har du bild på skarven?
Har endast användt en tvåledar kabel till skarvandet (detta är mitt första försök med allt detta).D Daniel_walnut skrev:
Nedis (tillverkaren) rekommenderade 0.25-0.35mm2 och jag hade jättesvårt att hitta detta, tills jag fann följande kabel (https://www.wattvaktarna.se/energispar/led-belysning/led-tillbehor/led-installationskabel-2-ledare/).
Skarvarna ser ut så här:
Såg nu att du har två olika trådar angående detta problem?
Var även noga med att inte kapa för mycket i ändarna. Då slutar färgerna att fungera. Notera att på den ena bilden syns inte längre texten för varje ledare, då har man kapat för mycket.
Att jag nämnde cat6a kabel som förslag i den andra tråden var pga att de har 8 ledare
Var även noga med att inte kapa för mycket i ändarna. Då slutar färgerna att fungera. Notera att på den ena bilden syns inte längre texten för varje ledare, då har man kapat för mycket.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att jag nämnde cat6a kabel som förslag i den andra tråden var pga att de har 8 ledare
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden