Har köpt en LED lampa på Mio till köket och en dimmer på Krauta. Dimmern är installerad av elektriker. LED lampan ska motsvara en 60 w lampa. När man skruvar max på dimmern lyser endast lampan lite grand. Har kontaktat Mio 2 ggr i mail och en gång till affären Ang vilken dimmer det ska vara. Får till svar att det ska vara en "vanlig" dimmer. Mera kan de inte säga. Finns det någon här som kan säga vilken dimmer jag ska köpa?
Tacksam för svar, väntar på ljus...
Annie Förpackningens specifikation för en dimbar LED-lampa; 806 lumen, 2700K, motsvarar 60W glödlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dimbar LED-lampa i förpackning, 806 lumen, äquivalent med 60W, E27 sockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för svar, får prova med det. Måste en elektriker installera?

Har du någorlunda känsla för att skruva in kablar i en plint kan du fixa det själv.
Det är bara två kablar som ska in i dimmern.

• Gilla
Annie Hallberg
  • Laddar…
Tråkigt med sådana svar från tillverkare och butik. De borde veta bättre än att använda ord som "vanlig" dimmer.

• Gilla
mindis och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för dimmer du har? Ibland går det att justera max/min nivån på dimningen, kanske står den för lågt

alm82 Andreas La Motte skrev:
Vad är det för dimmer du har? Ibland går det att justera max/min nivån på dimningen, kanske står den för lågt
Vet faktiskt inte. Köpt på Krauta och elkillen installerade och kastade antagligen plasten som den låg i.

BirgitS
Står det inte någon beteckning på kvittot?
Eller om du känner igen den om du kollar på K-rautas webbplats?

Tack för tips! Nu sitter en Vadbo 100 på plats och fungerar bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.