Hej! Alla proffs.

Beställde G4 led på 3W till mina ute lampor. Nu lyser dem jätte svagt.
Vart ligger felet och hur kan jag åtgärda det.
Här kommer bilder på trafon.
Elektronisk transformator för lampor monterad på vägg med kopplingskablar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elektronisk transformator för halogenlampor med teknisk information på etiketten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den transformatorn är väl avsedd för halogenlampor?

Vad satt det för lampor från början?
 
DIn transformator är inte helt kompatibel med LED-lampor, den vill t.ex ha minst 20W last. Hur många lampor är det, och vilken effekt hade du på halogen-lamporna?
Du kan testa att sätta tillbaka halogen i en av lamporna, då kanske det funkar om resten är LED.
Annars är lösningen att skaffa en ny transormator.
 
Halogen lamporna är på 18 och 20W och det är två st. Leden är på 3W. Var kan jag köpa en trafo som passar?
 
Problemet är löst. Åkte till biltema och köpte denna.
Skärmdump från Biltemas hemsida som visar en transformator med tekniska specifikationer och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske inte världens bästa kvalitet men funkar just nu.

Tack för all hjälp!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.