Hej! Alla proffs.
Beställde G4 led på 3W till mina ute lampor. Nu lyser dem jätte svagt.
Vart ligger felet och hur kan jag åtgärda det.
Här kommer bilder på trafon.
Beställde G4 led på 3W till mina ute lampor. Nu lyser dem jätte svagt.
Vart ligger felet och hur kan jag åtgärda det.
Här kommer bilder på trafon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DIn transformator är inte helt kompatibel med LED-lampor, den vill t.ex ha minst 20W last. Hur många lampor är det, och vilken effekt hade du på halogen-lamporna?
Du kan testa att sätta tillbaka halogen i en av lamporna, då kanske det funkar om resten är LED.
Annars är lösningen att skaffa en ny transormator.
Du kan testa att sätta tillbaka halogen i en av lamporna, då kanske det funkar om resten är LED.
Annars är lösningen att skaffa en ny transormator.
Mitt tips är att gå till Kjell & Co. De kanske inte är billigast, men de har personal som faktiskt kan en del om prylarna de säljer.
Om du inte behöver dimning kan den här vara lämplig:
https://www.kjell.com/se/sortiment/...transformatorer/led-transformator-15-w-p44146
Det finns förmodligen motsvarande hos, Clas Ohlson, Jula, Biltema, Ikea etc.
Om du inte behöver dimning kan den här vara lämplig:
https://www.kjell.com/se/sortiment/...transformatorer/led-transformator-15-w-p44146
Det finns förmodligen motsvarande hos, Clas Ohlson, Jula, Biltema, Ikea etc.
Klicka här för att svara
