7 103 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Leca & Tätskikt i badrum i källare
Har en fundering kring detta. Ska renovera mittt badrum som jag har i källaren. Jag kommer att ta bort de gipsväggar och reglar som finns mot ytterväggen pga försäkringsbestämmelser. Bakom detta så har jag leca block (huset byggt på tidigt 80-tal). Jag antar att man måste putsa dessa för att få en jämn yta? I så fall vad för slags puts ska användas? Ovanpå detta vad ska jag använda för tätskikt på väggarna? Någon som har tips?
/balthazar
/balthazar
Jag ser inga som helst problem med att putsa denna yta. Du bör använda dig av ett B bruk tex. Serpo 222 eller Serpo 133 från Maxit eller liknande. Innan du putsar grundar du ytan med Serpo 103 rödgrund.
Se till att putsen sedan torkat så kan du använda ett tätskikt på detta.
Det viktiga här är att du inte får dubbla tätskit, därför kan det vara en god idé och ta reda på vad som finns på andra sidan väggen.
Se till att putsen sedan torkat så kan du använda ett tätskikt på detta.
Det viktiga här är att du inte får dubbla tätskit, därför kan det vara en god idé och ta reda på vad som finns på andra sidan väggen.
Dalle, det här kanske är en utomordentligt korkad fråga från en novis på detta området. Menas det att jag ska använda primer, men tex inget (i mitt fall tex serpo 554) därefter? Att jag har denna hemma är för att en av väggarna är en danogips cement. För primer ska väl användas?
/Balthazar
/Balthazar
Klicka här för att svara