Hej

Har sökt på forumet men ej hittat det jag söker...
Jag har ett hus med ett tillbygge som är gjort av tidigare ägaren -94. grunden där är en ca 1 m djup torpagrund, Den delen av huset har bl a. en toalett och dörren in i huset med en hall. nu vill vi renovera där och jag är inne på att lägga en åldesbeständig plast längst ner i grunden sedan fylla med 700 mm leca, 300 mm cellplast och gjuta en platta på toppen. Detta för att lägga klinker och kakel på toaletten och i hallen. Frågan är nu är det rätt sätt eller finns det nackdelar med detta sätt??? Jag har även tänkt att lägga vattenburen golvvärme i plattan. Golvbjälkarna som ligger nu är bara 150 tjocka cc 600 så lägga kakel på dom är inte att tänka på. Som jag ser det är enda alternativet att byta golvbjälkar till grövre men eftersom man rekomenderar 300 issolering under golvvärme känns det som platta är ett bättre alternativ. Någon som har bättre förslag...

tydligen ingen som vet...

Har nu upptäckt att jag kan köpa frigolit S80 till nästan halva priset mot leca... samma fråga, är det ngn som vet om det är en nackdel att fylla ca 1m under en platta med Frigolit??? kan det medföra ngn typ av fukt problem??? jag kan igentligen inte se några problem men har aldrig hört att ngn fyllt upp torpagrunden med frigolit....

Har varit med vid ett 25 m2 stort tillbygge, med en 1300 mm hög grund murad med leca. Då det var lerjord ville men få ner vikten och då fylldes hela utrymmet med 1200 mm cellplast.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.