74 458 läst ·
287 svar
74k läst
287 svar
LB hus Limited Edition=LBLE klubben
Välkommen hem Funkis!!
Allt är klart för gjutning detta kommer ske någon gång under denna vecka. Tyvärr kommer jag inte kunna medverka då vi åker upp till Norrland och firar jul. Däremot kommer jag vara där vid resningen den 7 januari. Eftersom vi ska upp till Arlanda imorgon kanske man skall åka förbi Mantorp en sväng. Vad heter gatan ni bygger på? Är sugen på att se hur det kommer se ut i verkligheten.
/Strumpan
Allt är klart för gjutning detta kommer ske någon gång under denna vecka. Tyvärr kommer jag inte kunna medverka då vi åker upp till Norrland och firar jul. Däremot kommer jag vara där vid resningen den 7 januari. Eftersom vi ska upp till Arlanda imorgon kanske man skall åka förbi Mantorp en sväng. Vad heter gatan ni bygger på? Är sugen på att se hur det kommer se ut i verkligheten.
/Strumpan
Gatan heter Betesvägen, men den finns inte med på ex. eniro ännu. Sök på Stationsvägen i Mantorp på eniro så ser du mitt emot stationen en grön rektangel i kartan med nio hus markerade, där är det. Vårt hus är det enda som är under produktion just nu. (nio andra villor är redan uppförda och två tomter saknar ännu bygglov) så det är enkelt att se vart det är.
Lycka till med resningen! Vi kommer att titta förbi er tomt i mellandagarna...
// Funkis
Lycka till med resningen! Vi kommer att titta förbi er tomt i mellandagarna...
// Funkis
God jul på er alla blivande LBLE ägare och grattis til er som börjat bygga.
Väntar fortfarande själva på att markprovet skall bli klart för filtration (evig väntan känns det som).
Kommunen och miljökontoret är inte snabba precis, hoppas att det skall bli klart vilken dag som helst,
hade hoppats på innan jul men det ser mörkt ut.
Husleverans för vår del satt till v. 9.
Ni som börjat bygga, vore väldigt kul att se bilder på detta, har ni hemsidor eller annat som man kan
få se en glimt av???
/Fred & Kikki
Väntar fortfarande själva på att markprovet skall bli klart för filtration (evig väntan känns det som).
Kommunen och miljökontoret är inte snabba precis, hoppas att det skall bli klart vilken dag som helst,
hade hoppats på innan jul men det ser mörkt ut.
Husleverans för vår del satt till v. 9.
Ni som börjat bygga, vore väldigt kul att se bilder på detta, har ni hemsidor eller annat som man kan
få se en glimt av???
/Fred & Kikki
Hej,
Vi har läst runt lite i trådar angående Limited Edition. Vi har läst att några har fått ett pris på ca 1.8 miljoner men det har inte tydligt framgått om detta pris är inkl garage. Vi är nu lite fundersamma över det pris som vi har fått för vårt LE hus. Vi har fått en offert på 1.912 600:- inkl garage. Är detta någonting som ni andra känner igen?
Tacksam för svar!
Vi har läst runt lite i trådar angående Limited Edition. Vi har läst att några har fått ett pris på ca 1.8 miljoner men det har inte tydligt framgått om detta pris är inkl garage. Vi är nu lite fundersamma över det pris som vi har fått för vårt LE hus. Vi har fått en offert på 1.912 600:- inkl garage. Är detta någonting som ni andra känner igen?
Tacksam för svar!
Magnus; för att klargöra så undrar vi om ni betalar 1,8 miljoner inkl garage? Bra att ha klart för sig när vi pratar med vår säljare igen. Är nyfiken också på vart i landet ni bygger, ifall det skulle ha någon betydelse på priset.
Lycka till med ert bygge.
Lycka till med ert bygge.
Det blev en generell prishöjning av LB-husen under hösten. Alla modeller höjdes beroende på utrustningar och storlekar. Skulle förvåna mig om inte även ett överblivet LE-hus åkte med på den höjningen. Det normala hos alla leverantörer oavsett vad de levererar är ju att priset regleras efter inflationen sett över ett år. lägg till ca 2,5% på våra priser och du hamnar på dina 1.900.000:- Tänk istället att du kan bli lycklig ägare till det sista LE-huset på marknaden!!!
Allvarligt, kolla på vad du får i ditt hus och ställ det mot att köpa 135:an eller volym, som den numera heter. Det ingår fortfarande BETYDLIGT mera i LE modellen än vad volymen erbjuder för samma pris.
Jag håller förövrigt förfullt på med att dra all el i mitt LE nu. Snickarna som reste huset hann även nästan med att resa alla innerväggar innan jul (betänk att de reste det den 13:e December) så jag hoppas vara klar med rördragningen innan de kommer tillbaka från Vimmerby, där de reser vår LE-kompis hus den 7:e Januari.
Det är så roligt att vara i huset dessa dagar och känna på hur alla rum kommer att bli. Reflektioner hittills är följande...
1. Huset ser mindre ut på utsidan än vad jag trodde
2. Klk i hallen blir grymt bra och stor
3. Köket känns litet nu, men blir säkert bättre när skåpen kommer, brukar alltid kännas litet innan man fyller upp utrymmet med alla skåp och lådor...
4. Tv-rummet blir mycket större än vad jag lite pesimistiskt trodde innan. Jag var nervös över bredden på rummet, men det ser superbra ut!!
5. Barnens sovrum blir perfekta, medans föräldrarummet känns ett par kvadrat för litet.
6. När du står vid den blivande köksön och blickar ut över volymen i vardagsrummet, samtidigt som du ser hela vägen in till ytterväggen i TV-rummet blir man ruskigt nöjd med öppenheten och volymen.... kan inte vänta tills man får upp lite tapeter, färg och golv....
Allvarligt, kolla på vad du får i ditt hus och ställ det mot att köpa 135:an eller volym, som den numera heter. Det ingår fortfarande BETYDLIGT mera i LE modellen än vad volymen erbjuder för samma pris.
Jag håller förövrigt förfullt på med att dra all el i mitt LE nu. Snickarna som reste huset hann även nästan med att resa alla innerväggar innan jul (betänk att de reste det den 13:e December) så jag hoppas vara klar med rördragningen innan de kommer tillbaka från Vimmerby, där de reser vår LE-kompis hus den 7:e Januari.
Det är så roligt att vara i huset dessa dagar och känna på hur alla rum kommer att bli. Reflektioner hittills är följande...
1. Huset ser mindre ut på utsidan än vad jag trodde
2. Klk i hallen blir grymt bra och stor
3. Köket känns litet nu, men blir säkert bättre när skåpen kommer, brukar alltid kännas litet innan man fyller upp utrymmet med alla skåp och lådor...
4. Tv-rummet blir mycket större än vad jag lite pesimistiskt trodde innan. Jag var nervös över bredden på rummet, men det ser superbra ut!!
5. Barnens sovrum blir perfekta, medans föräldrarummet känns ett par kvadrat för litet.
6. När du står vid den blivande köksön och blickar ut över volymen i vardagsrummet, samtidigt som du ser hela vägen in till ytterväggen i TV-rummet blir man ruskigt nöjd med öppenheten och volymen.... kan inte vänta tills man får upp lite tapeter, färg och golv....
Hej,
Tack för svaret. Har pratat med vår försäljare och han har rätat ut alla frågetecken. Ja, huset är prisvärt och håller med om att huset ser mindre ut utifrån än vad man kan tro. (Har varit och kollat på ett Ugglan 135)
Tack för svaret. Har pratat med vår försäljare och han har rätat ut alla frågetecken. Ja, huset är prisvärt och håller med om att huset ser mindre ut utifrån än vad man kan tro. (Har varit och kollat på ett Ugglan 135)
Hej,
Vi ska bygga ett spegelvänt LE-hus Åstorp i skåne.
Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra i stora badrummet, hur har ni andra funderat. Ska ni ha både badkar och dush, eller bara badkar eller bara dush?
Vi vill egentligen har både dush och bad men frågan är om det är för litet för detta...
Vi ska bygga ett spegelvänt LE-hus Åstorp i skåne.
Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra i stora badrummet, hur har ni andra funderat. Ska ni ha både badkar och dush, eller bara badkar eller bara dush?
Vi vill egentligen har både dush och bad men frågan är om det är för litet för detta...
Hej!
Vi skall bara ha dusch sedan skall vi ha en bastu där klädvården är.
Funkis:
Vi var förbi och tittade på erat hus på väg upp till Arlanda innan jul. Såg ju riktig bra ut, ni hade ju en perfekt tomt, inga grannar på baksidan kan säkert bli en del fina grillkvällar på den uteplatsen
/Strumpan
Vi skall bara ha dusch sedan skall vi ha en bastu där klädvården är.
Funkis:
Vi var förbi och tittade på erat hus på väg upp till Arlanda innan jul. Såg ju riktig bra ut, ni hade ju en perfekt tomt, inga grannar på baksidan kan säkert bli en del fina grillkvällar på den uteplatsen
/Strumpan
Strumpan:
Vad kul att ni driftade förbi! Jodå, vi hoppas mycket på de kvällarna
Ni är varmt välkommna när det blir dags.
4 dagar kvar till er resning! Spända eller nervösa? Vi fick aldrig tiden att åka in till Vimseby och titta tyvärr. Var bara på farmors land mellan djursdala och horn typ. Men vi kommer neråt snart igen, då ska vi titta till erat bygge!
Sorry alla andra för dessa privata rader... kanske borde skicka privata meddelanden istället....
Ska ut till huset imorgon igen och dra de sista rören för elen. Många rör blir det. El, data/tele, högtalare, larm mm. mm. Kul är det i vilket fall... aldrig har jag varit på ett bygge lika intressant som detta
Vad kul att ni driftade förbi! Jodå, vi hoppas mycket på de kvällarna
4 dagar kvar till er resning! Spända eller nervösa? Vi fick aldrig tiden att åka in till Vimseby och titta tyvärr. Var bara på farmors land mellan djursdala och horn typ. Men vi kommer neråt snart igen, då ska vi titta till erat bygge!
Sorry alla andra för dessa privata rader... kanske borde skicka privata meddelanden istället....
Ska ut till huset imorgon igen och dra de sista rören för elen. Många rör blir det. El, data/tele, högtalare, larm mm. mm. Kul är det i vilket fall... aldrig har jag varit på ett bygge lika intressant som detta
Klart man börjar bli lite nervös nu särskilt när vädret är som det är. Det har snöat i två dagar här nu tur att vi hann gjuta plattan innan detta oväder kom. Var uppe på tomten idag, byggaren var inte allt för glad när han höll på att skotta bort snö från plattan. Skönt att ha kontorsjobb sådana här dagar. 
Funkis du som är elektriker har du några smarta tips som man skall tänka på angående elen förutom det som ingår. Vi kommer inte att ha så mycket spotligths endast i stora badrummet än så länge.
Funkis du som är elektriker har du några smarta tips som man skall tänka på angående elen förutom det som ingår. Vi kommer inte att ha så mycket spotligths endast i stora badrummet än så länge.
HOppas juluppehållet varit bra..
ni som kommit en bit på bygget...hur har ni gjort med braskaminen? Har ni valt bort den?, placerat den på nåt annat ställe än "default"? gjort någon annan rolig lösning.
Själv är jag lite sugen på en vattenmantlad braskamin från nordic för att plocka ned elberoendet en bit...
En annan grej...Hur lång tid går det mellan plattgjutning och husresning ungefär? Nu under vintertid alltså?
/magnus
ni som kommit en bit på bygget...hur har ni gjort med braskaminen? Har ni valt bort den?, placerat den på nåt annat ställe än "default"? gjort någon annan rolig lösning.
Själv är jag lite sugen på en vattenmantlad braskamin från nordic för att plocka ned elberoendet en bit...
En annan grej...Hur lång tid går det mellan plattgjutning och husresning ungefär? Nu under vintertid alltså?
/magnus