Hej,

Jepp, vi bygger pärlugglan och där ingår de mängderna som du nämner.

Vet ej än. Spaden har inte kommit i jorden än :'(. enligt LB-hus är det svårt att veta innan man har börjat gräva. Den geotekniska undersökningen är för allmäntgjord för att man ska kunna veta, men i min lilla blåögda värld så hoppas man att de har dimmensionerat grus och makadam till en normal grundläggning och att att det inte är optimal fallet man räknar med.

Hej

Jag har inget svar på din fråga.
Men läser man inlägg som gäller hur mycket grus och makadam som ingår i en offert brukar dessa sällan stämma. Och då är det självklart för lite material som tagits med i offerten.
Och det brukar vara något som entrepenören brukar säga EFTER att grunden är gjuten. Dvs då det inte går att kontrollera att det verkligen stämmer.
Nu säger jag inte att grundentrepenörer lurar husbyggare men det visar ett märkligt mönster.

Said

Said skrev:
Hej

Jag har inget svar på din fråga.
Men läser man inlägg som gäller hur mycket grus och makadam som ingår i en offert brukar dessa sällan stämma. Och då är det självklart för lite material som tagits med i offerten.
Och det brukar vara något som entrepenören brukar säga EFTER att grunden är gjuten. Dvs då det inte går att kontrollera att det verkligen stämmer.
Nu säger jag inte att grundentrepenörer lurar husbyggare men det visar ett märkligt mönster.

Said
Och som bot på det så kan man som kund "kräva" att få se samtliga vågsedlar på det grus som körts till bygget. Säg till INNAN transporterna kommer igång att ni vill ha koll på det. Det är liksom kvittona på det grus som körts från krossen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.