Byggahus.se

LB hus Classic 135

1. K
    Medlem Nivå 2
    Enligt LB-hus försäljare i Göteborg har Green edition utgått ur sortimentet.

2. E
    Medlem Nivå 7
    Det verkar vara Ultimate Edition som är efterföljaren till Green Edition.
    När vi träffade säljaren senast för påskrift av avropet så visade de oss deras "nya tidsbegränsade koncept" dvs Ultimate Edition.

3. L
    Medlem Nivå 2
    fick ni något pris på den?

tycker planlösningen är ganska konstig men annars ett fint hus och lagom stort...

4. E
    Medlem Nivå 7
    Säljarna hade ingen annan information än produktbroschyrer. De skulle få information veckan efter vi var där (läs:denna vecka), och de ville inte gissa priset.

5. R
    Medlem Nivå 1
    hej! Priset för Ultimate Edition är; 2107 300 eller öppen planlösning 2111 200,ryggåstak och braskamin är standard.

Redigerat 5 nov 2009 15:14
  6. Z
    Medlem Nivå 2
    Den är 70000kr och inget annat, i alla fall för oss!!

7. M
    Medlem Nivå 4
    konstigt... fick precis uppspecat av säljaren att det är 25000 i startavgift + förlängningen...men sedan kan man göra även fasad ändringar osv.

8. Z
    Medlem Nivå 2
    Det låter fortfarande konstigt...vi har specat 70000kr och inga märkliga startavgifter. Jag skulle ha ifrågasatt den konstnaden!

9. K
    Medlem Nivå 6
    Hej

Jag och min fru kommer bygga ett Classic 135, jag har börjat fundera på IT-Tillvalet, och har egentligen ingen aning om man ska välja det eller inte, vad har ni andra valt och hur har ni tänkt? Hur har ni löst TV-biten? Databiten är inga problem men just TV-biten, hur har ni gjort?

Tacksam för lite tips..

Hälsningar
    Clas

10. P
    Medlem Nivå 1
    Hej

Det är förberett med tomrör med dragtråd för TV. Det du behöver att göra är att dra kabel, fixa uttag och antenn/parabol.
    Bygger en121:a och har inte valt multimediatillvalet

11. K
    Medlem Nivå 6
    Hej
    Hur har ni andra gjort? kör man med multimediatillvalet så får man även dubbla nätverksuttag överallt, kan ju vara bra framförallt i vardagsrummet, en telia digitalbox och en xbox 360 t.ex...

12. N
    Medlem Nivå 7
    jag kollade för en månad sen,och skulle få ge 25,000 + 70,000 för emn förlängning.
    så det verkar vara lite säljarens marknad d,s
    luktar lite älvsby skoj

13. E
    Medlem Nivå 2
    Är det någon som valt annat än 20*20 plattor i badrummen? Kollade lite med de som fixar det i dag och det verkade vara skyhöga tillägg om man valde större/mindre plattor. Vad har ni fått lägga till för arbetskostnaden?
    Förstår inte varför det blir dyrare med större plattor, de går ju snabbare att sätta...
    Sen var de tveksamma till om man kunde välja större klinker p.g.a. fallet, är det någon som lagt större än 20*20 på golvet?

14. C
    Medlem Nivå 3
    Vi kommer att lägga 15x15-plattor i WC/Dusch och bad. Vi diskuterade även större plattor 30x30 t.ex. men avråddes från det eftersom (även om v har 15x15 i duschen) fallet kan kännas när man går på plattorna. Detta pga att vi ska ha en vattenskuren platta.
    www.salstatosee.blogspot.com

15. Z
    Medlem Nivå 2
    Vi lägger också 15x15 i Wc/Dusch och badrum mycket på grund av taggningen mellan plattorna och tanken på att slå i tår eller ha en bebis krypandes omkring och skrapa knäna hela tiden är inte så tilltalande.